Hyves brengt lespakket over social media uit

Vorig artikel Volgend artikel
Hyves brengt lespakket over social media uit

Vandaag heeft Hyves het eerste lespakket social media overhandigd aan Boris van der Ham, kamerlid van D66 en Remco Pijpers, directeur Stichting Mijn Kind Online.

Het lespakket bevat 10 lessen over het omgaan van kinderen met sociale netwerken. Leraren, mediacoaches en andere opvoeders kunnen het lespakket gratis downloaden om te gebruiken in de les.

Boris van der Ham, kamerlid D66: "Social media is een verrijking voor veel jongeren. Om er goed gebruik van te kunnen maken, is goede voorlichting van groot belang. Heel goed dat bedrijven als Hyves dit zelf oppakken. Een uitstekend initiatief!"

Hyves besteedt al sinds het begin aandacht aan veiligheid. Zo is de 'dit is niet OK' knop, waarmee Hyvers content kunnen rapporteren, al meer dan 5 jaar oud. Bij Hyves werken sinds geruime tijd 20 community managers per dag die 7 dagen per week alle vragen binnen 24 uur beantwoorden. Sinds een aantal jaar voert Hyves met lokale en internationale sociale netwerken op Europees niveau overleg, onder andere in de taskforce Safer Social Networking.

Het lespakket is ontwikkeld door Hyves, Stichting Mijn Kind Online en het Belgische Sensoa en getest met verschillende PABO docenten. Het lespakket is ontwikkeld voor de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs. Elke drie maanden zal het onderwijsmateriaal worden herzien, zodat altijd wordt uitgegaan van de laatste ontwikkelingen.

Nine Ludwig, hoofdredacteur Hyves: "We zien dat sociale netwerkgebruikers steeds jonger worden, met het lespakket spelen we daarop in. Via de Nationale mediacoaches en de PABO's gaan we het lespakket verspreiden onder scholen zodat zoveel mogelijk kinderen, maar ook volwassen Hyvers hiermee in aanraking komen."

Remco Pijpers, Directeur Mijn Kind Online: "De meeste vragen die wij van ouders en scholen krijgen gaan over sociale media. Hoe vroeg mag mijn kind op Hyves? Hoe praat ik met mijn leerlingen over Hyves? Ik vind het een goede stap van Hyves om opvoeders te helpen het gesprek te voeren. Al acht ik het niet uitgesloten dat er kinderen zijn die hun ouders en leerkrachten deze Hyves-lessen gaan geven."

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies