Social Media budgetten gaan omhoog

Vorig artikel Volgend artikel
Social Media budgetten gaan omhoog

Onlangs besprak Mashable een rapport van Forrester dat een toename van social media budgetten voorspelde. "Verwacht is een jaarlijkse groei van zo'n 34%, sneller dus dan iedere andere vorm van online marketing en twee keer het gemiddelde groei percentage van 17% voor alle online mediums."

Maar het rapport gaat niet in op waaraan het geld besteed zal gaan worden. En of de investering gebruikt zal worden "to talk AT the conversation, to talk IN the conversation" of beide? Aldus deze post op SEOPledge. "Talking AT the conversation" is in essentie een media aankoop, hetgeen gericht is op social media kanalen als Federated Media of social ads in Facebook. In dit geval zullen budgetten waarschijnlijk uitgegeven worden aan CPM, creative en CPC in sommige gevallen.

Voor "Talking in the conversation" zijn mensen nodig. Het aannemen van community managers, op de juiste manier trainen en ze aanzetten online in actie te komen daar "where the substantial investment would go."

Volgens SEOPledge is "talking IN the conversation" wel een voorbeeld van de ware essentie van social media. "Het is tocht echt belangrijk voor ieder bedrijf direct te kunnen communiceren met klanten of clienten. Maar ook 'talking AT the conversation' moet niet uitgesloten worden. Een positie in Facebook inkopen die meer verkeer naar een Fan Page stuurt waar vervolgens community managers klaar zitten om in actie te komen is ook ideaal."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies