Veel vertrouwen in veiligheidsmaatregelen social media

Vorig artikel Volgend artikel
Veel vertrouwen in veiligheidsmaatregelen social media

De consument heeft veel vertrouwen in de veiligheidsmaatregelen die social media nemen. Zo blijkt uit een onderzoek van het Amerikaans bureau Harris. Sociale medianetwerken bieden volgens Harris steeds meer privacy-maatregelen aan om de negatieve ervaringen waarmee een aantal gebruikers werden geconfronteerd, tegen te gaan. Volgens 78% van de respondenten kunnen die negatieve ervaringen met de voorziene beveiliging in belangrijke mate worden vermeden.

Er wordt aan toegevoegd dat 28% van de gebruikers zelfs veel vertrouwen heeft in de beveiligingsmaatregelen. Verder geeft 71% van de gebruikers van social media aan erop te vertrouwen dat zijn eigen beveiligingsniveau op de verwachte manier functioneert. De onderzoekers merken verder op dat 25% van de gebruikers geen vertrouwen heeft in de eigen privacy-maatregelen.

"Het lijkt er voor alsnog op dat iedereen een bepaald niveau van beveiliging probeert na te streven," voeren de onderzoekers aan. "Slechts 5% van de gebruikers van social media geeft toe geen enkel beveiligingsniveau geïnstalleerd te hebben." Harris merkt op dat jongere gebruikers van social media meer dan de oudere generaties een vertrouwen hebben in het veiligheidsbeleid van de social media en in de maatregelen die ze zelf hebben genomen om zich te beschermen tegen mogelijke bedreigingen. Via

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies