Start-up Whoopaa combineert privé en zakelijke social media

Vorig artikel Volgend artikel
Start-up Whoopaa combineert privé en zakelijke social media

[Martijn Derks-Van Oers] Afgelopen maandag ben ik bij Whoopaa in ‘s-Hertogenbosch op kantoor geweest en heb ik kennis gemaakt met de oprichters. De dienst zal op 15 februari gepresenteerd worden in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Op dit moment is de dienst nog in private Bèta, wij mogen echter vijftig invites weg geven met de coupon code onderaan dit artikel. De eerste vijftig mensen die zich met die code aanmelden, zullen direct een account aan kunnen maken. Ben je te laat, dan kun je je gegevens achterlaten en dan krijg je later een invite.

Er zijn al zoveel aanbieders die het je makkelijk maken je social media te combineren. Wat Whoopaa echter uniek maakt is dat het je de mogelijkheid beidt om zowel je privé als zakelijke social media te managen. Woopaa biedt op dit moment ondersteuning voor de volgende social media: Twitter, Facebook en LinkedIn. Hyves is er net voor de lancering van de private Bèta uitgehaald, dit komt omdat Hyves niet de mogelijkheid biedt om bijvoorbeeld www’s binnen te halen en te versturen. Dan zou er een keus gemaakt moeten worden tussen een van deze twee. Ook kunnen krabbels niet binnen worden gehaald, dit is aan Hyves zijde een onmogelijkheid op dit moment. Waarschijnlijk zullen er in de toekomst nog meer social media bij komen.

De drie jonge Nederlandse ondernemers , Sezan Keers (1988), Bas Prass (1989) en Rens Netten (1989) hebben in 2010 Whoopaa! opgericht. Het idee voor een online Social Platform waar privé en zakelijke communicatie gescheiden wordt, ontstond vanuit een oplossingsgedachte.

Sezan Keers: “Internet is nu echt mainstream. Tegelijkertijd zorgt het ook voor een overload aan websites en informatie. Het overzicht is daardoor vaak moeilijk te bewaren. We waren het er unaniem over eens dat we daar een oplossing voor moesten vinden.

Founders: Sezan Keers, Bas Prass en Rens Netten

Whoopaa is dan wel een Nederlandse start-up, maar heeft wel een groot potentieel om een internationale speler te gaan worden. Dit staat en valt met de bereidheid van de consument de dienst te gebruiken. Whoopaa heeft daarom de privacy van zijn gebruikers hoog in het vaandel staan, dit is nu al erg belangrijker en zal in de toekomst alleen maar belangrijker gaan worden. De tijd is definitief voorbij dat grote massa’s mensen zo maar alles met bedrijven willen delen, zelfs niet als daar een gratis dienst tegenover staat.

Bas Prass: “Met stip op nummer 1 van mijn ambitielijst staat het met Whoopaa veroveren van de internationale markt. Ik hoop dat ik later kan zeggen dan ik heb bijgedragen aan de verbetering van toepassingen op internet."

Wat natuurlijk onmisbaar is voor een social media dienst is het hebben van een iPhone applicatie. Deze zal er medio februari 2011 dan ook komen, en zal gemaakt worden door Noodlewerk, bekend van apps als: Uitzending gemist, 3FM en VPRO’s Luisterpaal. Ik zal een review van de iPhone app online zetten op Mobilecowboys, als ik de app heb gekregen. De naam Woopaa komt van de veel in het Engels gebruikte vreugde kreet. De filosofie is dan ook dat het leuk is om Woopaa te gebruiken.

Rens Netten: "Door veel gebruik te maken van Social Networks ontstond een behoefte om de communicatie op de platformen te verbeteren. Dat privé en zakelijke communicatie door elkaar heen loopt, stoorde me. Met de ontwikkeling van Whoopaa bieden we een oplossing voor dit probleem."

Promo code: WHOOPDC (niet hoofdlettergevoelig)

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies