Formspring wil naast de Twitter en Facebook button staan

Vorig artikel Volgend artikel
Formspring wil naast de Twitter en Facebook button staan

Formspring heeft bekend gemaakt $11,5 miljoen aan financiering opgehaald te hebben, hiermee bevestigen ze eerdere berichten dat de 'vraag en antwoord' service nieuw kapitaal heeft bemachtigd van hoofdinvesteerder Redpoint Ventures.

Verder hebben ze ook een nieuwe manier gevonden om meer gebruikers te krijgen: een knop die uitgevers kunnen gebruiken om 'vragen te stellen' op hun website genaamd "Respond". Zoals de naam al doet vermoeden laat het bezoekers antwoorden op een vraag geplaatst door de uitgever. De button zelf lijkt op de Tweet, Like en Digg knop die tegenwoordig al op miljoenen sites op het internet te vinden zijn.

De gegeven antwoorden kunnen worden doorgezet naar social sites als Facebook en Twitter, met als belangrijk verschil dat de links mensen direct naar de website van de betreffende uitgever stuurt in plaats van naar Formspring. En dus kan het voor uitgevers een nieuwe manier zijn om extra traffic te gaan genereren en in contact te komen met de 20 miljoen geregistreerde Formspring gebruikers, van wie er veel behoorlijk actief lijken te zijn. Onlangs passeerde de site de grens van 2 miljard beantwoorde vragen, september vorig jaar waren dat er nog 1 miljard.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies