Iedereen heeft wel eens een “goed idee”. Soms ben je op dat moment in goed gezelschap en wordt er al snel gezegd: daar moeten we eens wat mee doen. En daar strandt dan ook in de meeste gevallen het goede idee….
En nu is er Social Media. Van dichtbij heb ik de versnellende werking van dit medium menigmaal meegemaakt. Onlangs hoorde ik van een prachtig, spontaan ontstaan, initiatief om een grote Tweetup te organiseren om het goede doel van Serious Request 2010 te steunen. Het achtergrondverhaal wil ik graag verkort hier weergeven.
Initiatiefnemer @BobvanVeen beland eind augustus vanuit een hectisch bestaan door een infectie met de beruchte Legionellabacterie, in een coma, waar hij na anderhalve maand weer uit bijkomt. In die periode en ook daarna hebben hij en zijn vrouw zich gesteund gevoeld door vrienden en familie, maar ook door onbekenden die middels diverse Sociale Media meeleefden, waardoor Van Veen heeft ervaren hoe sociaal Social Media kan zijn. Een andere initiatiefnemer @JochemLub volgt vanuit zijn interesse in Social Media de -veelal negatieve- hypes op Twitter. Hashtags die trending worden omdat mensen het heerlijk vinden om gezamenlijk kritiek te hebben op wat zich daar ook maar voor leent. Een “goed idee” van de één vindt daarom weerklank bij de ander en samen met @VincentSmit wordt diezelfde dag nog het “goede idee” om nu eens ECHT iets te doen, concreet gemaakt door het vormgeven van het SeriousTweeps initiatief. Inmiddels lijkt dit een hele happening te gaan worden, met een aansluitend feest. De agenda ziet er als volgt uit: Op zondag 19 december, vanaf 12.00 kunnen volgers van Serious Tweeps zich verzamelen -met een bijdrage in een envelop- bij “De Drie Gezusters Down Under“, op loopafstand van het Glazen Huis. Rond 14.00 zal het ingezamelde geld namens alle tweeps bij het Glazen Huis ingeleverd worden.
In samenwerking met het initiatief Serious Retweets heeft “De Drie Gezusters” aangeboden om vanaf 20.00 uur een feest te organiseren in de club onder het cagé op het Staionsplein. Voor dit feest wordt 3 euro entree gevraagd en deze opbrengst zal in zijn geheel gedoneerd worden aan het goede doel van Serious Request 2010: de stille slachtoffers van HIV/AIDS. Zelfs onze eigen Majesteit zal moeten erkennen dat Twitter en andere Social Media mensen samen kan brengen en een sociaal karakter kan hebben!
Verder lezen over Goede doel
Media25.12.2023
3FM Serious Request haalt vele miljoenen op voor Stichting ALS Nederland
Media06.12.2023
Je kan nu weer een plaat aanvragen voor 3FM Serious Request
ALS-ambassadeur René Froger vraagt eerste plaat aanOnline27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieOnline20.11.2022
World Children’s Day: waarom sommige gebouwen vandaag blauw kleuren
Advertising08.04.2022
Sea Shepherd toont ‘Catch Of The Day 2050’
Nieuws09.12.2021
Naar de andere kant van de Atlantische Oceaan in een roeiboot
One For The Sea zet zich in voor het behoud van zeebosNieuws02.12.2021
Ruim 4.000 kinderen op wachtlijst voor Sinterklaascadeau
Nationaal Fonds Kinderhulp luidt de noodklokMedia21.09.2021
Muziek helpt Alzheimerpatiënten herinneren
en een unieke Wasgij puzzel beschikbaar op bol.comVerder lezen over Twitter
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024
Valentijnsdag 2024: de leukste nieuwtjes, tweets en inhakers
Ook voor ValentijnhatersSocial Media08.02.2024