LinkedIn Signal integreert Status updates met Twitter

Vorig artikel Volgend artikel
LinkedIn Signal integreert Status updates met Twitter

Tijdens de afgelopen week gehouden TechCrunch Disrupt Conferentie in San Francisco introduceerde CEO Jeff Weiner van LinkedIn de bèta-versie van LinkedIn Signal.

De nieuwe functie doet wat de naam zegt en signaleert op basis van filters (keywords, personen) statusupdates van je LinkedIn-contacten waaronder Tweets (Twitter) en Linkedin updates.

Alles draait nog in bèta en moet in de komende weken worden uitgerold over de 70 miljoen gebruikers van LinkedIn. Signal is een combinatie van Search en Social. Sommigen zien de dienst als een potentiële bedreiging voor Facebook, Twitter en Google. Ik kan me daar niet echt iets bij voorstellen. Fanatieke gebruikers zullen blij zijn met deze extra functie maar of je daarvoor andere accounts gaat offeren, no way.

Signal is omdat LinkedIn gekoppeld is aan bedrijven ook een handige tool als je wilt kijken wat je personeel zoal te melden heeft over je bedrijf. Verder biedt het informatie vanuit meerdere kanalen, waaronder Twitter, zodat je niet meer behoeft te switchen tussen meerdere schermen en bronnen. Op dit moment is je aanmelden niet mogelijk maar dat zal de komende dagen snel veranderen. Meer over LinkedIn Signal is te lezen en te zien (screenshots) op het Blog van LinkedIn.

Overzicht functies in LinkedIn Signal:

  1. Filters – Sharpen your feed of random updates and links into something you can use to help your business. The information is there and LinkedIn now offers eight dynamic filters to help you find it.
  2. Search - Find information on keywords, topics or people across your stream. Because of LinkedIn’s nature, you can quickly find relevant info about specific people and brands.
  3. Real-time – You can see an auto-updating stream of the rich content posted by LinkedIn users. You don’t have to refresh the page, but you do have to click (I don’t consider that real-time, but I digress).
  4. Trending Links – LinkedIn Signal mines all shared links on status updates so that you can see which are most popular in relation to your searches. Think Tweetmeme for LinkedIn updates.
  5. Who’s Shared This? – In addition to seeing what links are popular, you can see who shared those links to make them popular. You can even refine this list by industry, company and region. “Imagine if you wrote a blog post on your company’s blog or were quoted in a news article, you can now see who’s shared that article and made it popular.”

Meer content

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies