"Facebook is niet meer weg te denken"

Vorig artikel Volgend artikel
"Facebook is niet meer weg te denken"

Clipit, specialist in online media monitoring, heeft zijn vizier inmiddels ook gericht op Facebook. Nu scant de online knipseldienst naast traditionele online media, perssites, discussiefora en blogs, ook alle belangrijke social media.

In 2008 waren ze als een van de eerste met het scannen van microblogsite Twitter. Nu zo'n 2 jaar later scannen ze ook Facebook en weten organisaties, bedrijven en instellingen wat over hen of hun merken geschreven wordt. O.a. Hyves, Twitter, YouTube en Flickr werden al gescand. Ze scannen op alle social media alleen de door de gebruikers als 'openbaar' aangegeven content. Alleen dus de berichten die door iedereen gelezen kunnen worden.

Facebook bereikte in februari de 400 miljoen gebruikers, de 500 miljoen gaan ze zeer waarschijnlijk deze maand al aantikken. Dan zijn er een half miljard mensen die Facebook gebruiken om te socializen, maar vooral ook om hun mening te uiten over bedrijven, personen, instellingen en merken.

Vanaf nu is het mogelijk om direct webcare uit te voeren en te reageren op wat gebruikers op Facebook posten. Ook wordt social media steeds meer als researchtool gebruikt. Met een populatie van 500 miljoen, is de Facebook-community een belangrijke aandeelhouder in het social-medialandschap; het analyseren van het aantal positieve of negatieve reacties op bijvoorbeeld nieuwe producten op Facebook is een grote kans voor bedrijven om snel productverbeteringen door te voeren.

Gen Y is de generatie die in mindere mate geeft op wat bedrijven communiceren. Gen Y laat zich door vrienden en familie adviseren; door de community om hen heen. Facebook is zo’n community. Het is daarom van groot belang direct te kunnen reageren op een negatief bericht. Het handmatig verzamelen van reacties is enorm tijdrovend; met Clipit heeft u constant het overzicht, weet u wat er speelt en kunt u direct reageren.

Eric van Veen, directeur van Clipit: "We bekijken continu met onze klanten hoe we onze producten nog beter op hun behoeftes kunnen afstemmen. Met het monitoren social media als Facebook, Hyves en Twitter  lopen we voorop op het gebied van het zogenaamde buzztracking. Met het toevoegen van Facebook dekken we nu alle belangrijke social media zodat onze klanten niets meer missen en alles in één praktisch overzicht ontvangen."

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies