'Sociale netwerken niet revolutionair voor marketeers'

Vorig artikel Volgend artikel

Sociale netwerken zoals Facebook en Hyves zullen slechts voor weinig bedrijven effectiever blijken dan traditionele media. Dat stelt Mike Linton, een van Amerika's meest voorname marketingexperts.

'Met welk bedrijf wil je nou een relatie?'
Linton vindt sociale netwerken 'een fantastische uitvinding die iedereen moet proberen. Maar consumenten willen heus geen 1 op 1 relatie met elk merk dat ze kopen.' Linton is ook van mening dat zoekmachine-marketing, veelal via Google, wordt overschat. 'Je moet je afvragen wat voor merk je hebt als consumenten niet direct naar je site komen', stelt hij.

Van wasmiddel naar koffie

Linton leerde zoals veel marketeers het marketingvak bij Procter & Gamble, maar werd vooral bekend als hoofd marketing bij de grote Amerikaanse electronicaketen Best Buy. Na een periode als marketingbaas bij eBay is hij nu lid van de raad van commissarissen van koffieketen Peet's, die de strijd aanbindt met koffiegigant Starbucks. Daarnaast is hij vaste columnist voor het gezaghebbende tijdschrift Forbes.

Eerdere afleveringen:

Nederlandse partner Twitter niet bang voor Google of Microsoft
Apple lanceert nieuwe streaming versie iTunes
Janpieter Scheerder over Silicon Valley: Nederland heeft veel talent, maar weinig geduld
Daniel Brusilovsky over jongeren: tienerondernemer in opspraak
Mark Bernstein (ex-topman CNN) over nieuws: Mensen kijken eerder naar geschreeuw, dan dat ze luisteren
Mike Gifford over hardware: Microsoft wint van Apple
Andrew Bridges
: Reputatie Google en Facebook in geding
Andrew Anker over de nieuwe internethype: 40 internetbedrijven naar de beurs

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies