Nierstichting gaat actiever social media gebruiken

Vorig artikel Volgend artikel
Nierstichting gaat actiever social media gebruiken

Social Embassy, de social media marketing unit van Media Embassy, gaat de Nierstichting begeleiden bij de inzet van social media. Er is al een strategie en plan van aanpak opgezet. Bij de uitvoering zal onder meer invulling worden gegeven aan de realisatie van een blog, de opzet van community management en social media monitoring.

"Social media is een onderwerp dat momenteel veel besproken wordt. Ook bij goede doelen leeft de vraag sterk hoe de aanwezigheid van social media kan bijdragen aan de realisatie van bedrijfs-doelstellingen. Binnen dit kader wordt vaak gesproken over social network fundraising", aldus Social Media Strateeg Niels van der Velden.

Media Embassy verrichtte voor de strategievorming onderzoek. Doelstelling van de inzet van social media is voor de Nierstichting om vergaand te 'connecten' met de doelgroep.

"Behalve dat wij het belangrijk vinden te weten wat er leeft binnen social media, wil Nierstichting de relatie met de doelgroep en ambassadeurs verstevigen en de dialoog aangaan in social media", aldus Paulien Pleijter, Manager Communicatie Nierstichting Nederland.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies