Social Media Blogs 2010

Vorig artikel Volgend artikel
Social Media Blogs 2010

Op Socialmediaexaminer hebben ze een contest lopen: De top 10 Social Media blogs van 2010. Voor de contest hebben ze meer dan 150 nominaties ontvangen, maar die groep is inmiddels al ingekort tot 21 finalisten.

Een jury bestaande uit Scott Monty (Ford), Ann Handley (MarketingProfs) en David Meerman Scott (author New Rules of Marketing and PR) zal zich gaan buigen over de lijst waar een aantal bekende blogs tussen staan maar ook nog een aantal voor mij onbekende blogs. De uiteindelijke winnaars zullen binnenkort bekend worden gemaakt. Dat wordt gedaan aan de hand van:

* Kwaliteit van de postings: Een kwalitatieve analyse van de content zal gemaakt worden door de jury. Educatieve en discussie-aansporende posts zijn waardevoller dan zelf-promo-postings (55%).

* Posting frequentie: Blogs die meerdere posts per week schrijven scoren uiteraard hoger. Een teken van commitment voor het bloggen (15%).

* Betrokkenheid van de lezers: Blogs die regelmatig reacties krijgen van bezoekers / lezers is een teken van een "healthy blog" (15%).

* Blog Ranking: Het aantal andere sites dat linkt naar het blog is ook een teken van waardevolle content (15%). Ze maken gebruik van "third-party blog ranking systems" voor dit gedeelte van de score.

De lijst met finalisten:

Altitude

Blog of Shani Sammons

BrandBuilder

Buzz Marketing Daily

Chris Brogan

CopyBlogger

Diva Marketing Blog

Gray Matter Minute

Convince & Convert

Future Buzz

Jason Keath

Jeff Bullas Blog

Kikolani

Mack Collier

Mashable

Mery.net

Methodical Madness

Outspoken Media

Shannon Paul’s Very Official Blog

Social Media Explorer

SocialMouths

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies