Marketingbudget gaat op aan Facebook en Twitter

Vorig artikel Volgend artikel
Marketingbudget gaat op aan Facebook en Twitter

Het gerenommeerde tijdschrift The Economist investeert de volgende drie à vier maanden 'tienduizenden Britse ponden' in een sociale-mediastrategie die binnen zes maanden 500.000 Facebookfans en 750.000 Twitter-followers moet opleveren.

Facebookprofielen en -commentaren zullen samen met de Twitterfeed in de Economist-website worden geïntegreerd. Volgens Ben Edwards, die verantwoordelijk is voor de webactiviteiten van The Economist geeft de strategie de belangrijkheid van Facebook en Twitter als bron van informatie aan. The Economist hoopt dat Facebook nieuwe lezers zal aanbrengen en dat er zo 'een dieper niveau van engagement' kan worden ontwikkeld. The Economist heeft al 93.000 Twitter followers en 181.000 fans op Facebook. De site van The Economist verwelkomt maandelijks 4 miljoen unieke bezoekers waarvan er 3 miljoen hun gegevens op de site hebben achtergelaten. Via

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies