Branded trenchcoat platform Burberry

Vorig artikel Volgend artikel
Branded trenchcoat platform Burberry

In september kopte ik ‘Burberry komt met eigen social network’. Op www.artofthetrench.com was destijds een teaser te zien waaruit duidelijk werd dat het modemerk binnenkort een social platform zou lanceren. Het onderwerp: de trenchcoat. Hoe hier precies invulling aan zou worden gegeven was toen niet meteen duidelijk. Nu de site live is is het concept helder en laat Burberry een sterk staaltje branding en crossmedia zien.

Online lookbook

De website ziet er fantastisch uit en voelt als een ouderwetse lookbook vol inspiratie. Op de foto’s showen stijlvolle dames en heren hun unieke trenchcombo. De foto’s kunnen worden gefiltert op populariteit, kleur en het weer waarbij ze zijn geschoten. Bezoekers van de website kunnen op de foto’s reageren, de foto’s diggen en doorsturen via email, Delicious, Twitter en Facebook.

Burberry-Artoftrench-2

Facebook Connect

Burberry had al een populaire fanpage op Facebook en werkt op de nieuwe site slim samen met zijn Facebook-vrienden. Op hun fanpage weten zij ruim 700 000 merkfans te boeien met onder andere interviews, online catwalks en sneakpreviews van nieuwe collecties. De nieuwe website werkt samen met Facebook door je de mogelijkheid te bieden met je Facebook-profiel in 2 stappen een profiel aan te maken voor Art of the Trench. Daarna kun je direct je eigen trenchlook uploaden. Slim!

Invloedrijke modeblogger

Maar, waar komen die fijne foto’s van die kekke types vandaan? Burberry werkt daarvoor samen met The Satorialist, een zeer invloedrijke modeblogger. Scott Schuman was een van de eerste mode- stijlfotograven die zijn werk op een blog publiceerde en dat sloeg direct aan. Zijn weblog trekt dagelijks miljoenen modefreaks en hij werkt nu als fotograaf en trendspotter voor grote merken als Vogue en Saks.

Nieuwe impuls

Social media marketing? Crosscommunitymarketing? Roept u maar. De sociale netwerksites suizen je in deze case om de oren. Maar laten we deze campagne vooral niet een label opplakken. Burberry heeft haar merkwaarden (inspiratie, stijl en trendsettend) niet uit het oog verloren en heeft technologie enkel nuttig en slim ingezet. Met Art of the Trench inspireert Burberry modefans en faciliteren zij conversatie door slim gebruik te maken van technologie.

Meer content

Stefan Harzevoort

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies