Douwe Egberts Koffiekring op Hyves

Vorig artikel Volgend artikel
Douwe Egberts Koffiekring op Hyves

Samen koffie drinken blijkt nog altijd een populair middel onder jongeren om onderlinge contacten te verstevigen. Waar sociale netwerken als Hyves en Twitter ervoor zorgen dat we elkaar altijd kunnen bereiken en constant weten waar onze ‘vrienden’ zijn, zien jongeren nog altijd een duidelijk verschil tussen online contacten en hun èchte vrienden met wie ze graag bijkletsen onder het genot van ‘een bakkie’. Dit blijkt uit een onderzoek onder jongeren tussen 18 en 35 jaar dat werd uitgevoerd door ‘Toet en Onderzoek’, in opdracht van Douwe Egberts.

Het onderzoek was voor Douwe Egberts aanleiding tot de introductie van de DE Koffiekring op Hyves. Met deze speciale gadget wordt het mogelijk om met enkele klikken van de muis je echte vrienden te filteren uit je Hyves-vrienden. Je ziet bovendien direct hoe zij hun koffie het liefst drinken. Een afspraak om eens fijn bij te kletsen is vervolgens snel gemaakt. Als je vervolgens naar één van de Douwe Egberts Koffie Café’s gaat, krijg je de tweede kop koffie gratis. Dat de DE Koffiekring Hyves campagne gewaardeerd wordt, blijkt uit het snel groeiende aantal gebruikers sinds de lancering eind september.

Iemand online uitnodigen voelt het makkelijkst

In het Douwe Egberts Koffie onderzoek werd jongeren onder meer gevraagd naar hun koffiegewoontes en -beleving. Behalve naar de lekkerste koffievariant (cappuccino, volgens 34% van de ondervraagde jongeren) werd hen echter ook gevraagd hoe zij onderlinge contacten onderhouden. 1 op de 5 jongeren geeft aan dat online netwerken voor hen drempelverlagend werken bij het aangaan van nieuwe contacten. Pas wanneer zij iemand enkele keren ‘in het echt ontmoet hebben’ wordt echter gesproken over ‘echte vrienden’. Samen ergens koffie drinken is hierbij een goed middel volgens ruim tweederde (68%) van de respondenten. Bijna de helft van hen geeft aan dat het uitnodigen van iemand om ergens een bakkie te doen, makkelijker voelt via Hyves dan per mail of in het echt. Kijk hier voor de speciale DE Koffiekring pagina.

Meer content

Martijn Ros

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies