Social Media24.02.2009

Hi gaat Crowdsourcen op Gamesite


hi-gaat-crowdsourcen-op-gamesite.jpg
hi-gaat-crowdsourcen-op-gamesite.jpg

CreativeCrowds heeft vandaag een vernieuwend crowdsourcing concept gelanveerd in samenwerking met de community op Gamez.nl.

In dit concept worden gebruikers van Gamez uitgedaagd met zogeheten “challenges”. Dit zijn vragen aan de community waarop deze gebruikers ideeën en inzichten kunnen delen. CreativeCrowds verbindt bedrijven met communities. “Het verbinden met communities  op deze manier is wereldwijd uniek”, stelt Carl Lens (Client Director van CreativeCrowds).

Er zijn al vele crowdsourcing websites opgezet door bedrijven, maar altijd als eigen community. Het opbouwen van een eigen community is lastig omdat het voor mensen niet duidelijk is wat ze aan zo’n community hebben. Het is voor bedrijven slimmer om zich open te stellen voor communities die al bestaan. In communities waar duizenden gebruikers praten over hun passie en waar gebruikers graag ideeën bedenken voor bedrijven“. 

In het vandaag gelanceerde concept trapt KPN als eerste af met de “Hi Challenge”. Het telecombedrijf is zeer benieuwd naar ontwikkelingen op het gebied van mobiele applicaties en games en de Gamez community en zoekt naar ideeën waar ze zelf niet op gekomen zijn en die bruikbaar en uitvoerbaar zijn. Het doel is dus echt aan de slag te gaan met de beste ideeën. KPN Hi gaat zich hiervoor actief mengen in de dialoog om zo samen met de gebruikers ideeën uit te werken. In de zg. Hi challenge zullen gedurende een maand in totaal vier challenges worden geplaatst. 
 
Op de Hi challenge zal een ideeëndialoog plaatsvinden tussen KPN Hi en de gebruikers van Gamez.nl aan de hand van challenges. De eerste challenge is bijvoorbeeld “wat voor Hi Society mobile multiplayer game kan je
verzinnen?”. Gebruikers kunnen met ideeën komen en op andere ideeën raten en reageren. Ideeën vallen onder een “CreativeCommons naamsvermelding 3.0” licentie. Dit betekent dat KPN Hi en ook anderen de ideeën mogen gebruiken en bewerken zolang ze de naam van de gebruiker erbij vermelden.

Carl Lens (Client Director CreativeCrowds): “Hi Society vinden we een goed marketingconcept, maar nu ook communities buiten het Hi.nl domein worden betrokken is het volgens ons geweldig! We zijn trots dat Hi ons als partner ziet om deze stap te nemen”.  
 
Peter Pool (Hoofdredacteur Gamez.nl) : “Ik vind de manier waarop CreativeCrowds het aanpakt zeer interssant. Ik kijk erg uit naar de Hi challenge en de ideeën de Gamez community

Verder lezen over Crowdsourcing

Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen

Project CSX is de naam die het Chinese bedrijf ZTE heeft gegeven aan haar nieuwste project: het crowdsourcen van een nieuw mobiel product. Veel bedrijven zouden het niet aandurven om min of meer ¯\_(ツ)_/¯ als antwoor...

Mobile15.09.2016

Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen

Chinese maker ZTE gebruikt crowdsourcing voor innovatie
​Tip voor de overheid: gebruik de crowd

Internettechnologie is bij uitstek een middel om mensen met elkaar te verbinden en bij elkaar te brengen voor een gemeenschappelijk doel. Oftewel: om de crowd in stelling te brengen. Ook de overheid zou van the crowd kun...

Online29.04.2015

​Tip voor de overheid: gebruik de crowd

Crowdsuing: Het volk vs de banken

Banken onderzoeken hoe ze geld kunnen verdienen aan betaalgegevens van klanten. Informatie die potentieel goud waard is voor adverteerders. Heb je een hoog inkomen of geef je veel uit aan dure tickets en reizen, dan

Online30.10.2014

Crowdsuing: Het volk vs de banken

Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’

Steeds meer mensen hebben de behoefte om diervriendelijk en duurzaam geproduceerd vlees te kopen. Maar hoe weet je zeker dat je vlees echt helemaal in orde is? Via de website koopeenkoe.nl koop je samen met andere consum...

Online13.01.2014

Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65

Af en toe kom je op sites waar je mond weer van open valt. Fiverr.com is er zo een. Ik weet niet eens meer hoe ik er kwam, maar als je eenmaal op de site zit - voorspel ik je - wordt het erg lastig niet iets uit te probe...

Marketing23.12.2013

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65

Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight

Transavia heeft in samenwerking met Radio 538 een eerste fanflight georganiseerd. Deze reis is volledig samengesteld, crowdsourced dus, door Facebook-fans van Transavia en luisteraars van 538. Ze konden dus zelf hun best...

Social Media18.10.2013

Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight

‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart

In 2012 won ING al de ‘Social Media Monitor 5’ en bleef hiermee verassend bedrijven als KLM en Vodafone op het gebied van Social Media inzet voor. Nu lanceert ING een Social Media campagne op het gebied van jongeren...

Social Media10.07.2013

‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics

In de laatste 8 jaar is de groei van OpenStreetMap snel gegaan. De open-source kaartensite heeft meer dan 1 miljoen bijdragen die bij elkaar 21 miljoen mijl aan gedetailleerde wegen weergeven over de gehele wereld. Het i...

Online12.06.2013

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics