Orange Babies lanceert donatie gadget op Hyves

Vorig artikel Volgend artikel
Orange Babies lanceert donatie gadget op Hyves

Ogilvy Amsterdam heeft voor Orange Babies een gadget ontwikkeld, waarmee direct binnen de gadget een donatie kan worden gedaan. De gadget wordt verspreid via Hyves en het concept van de gadget sluit perfect aan op een voorgaande actiecampagne voor Orange Babies tijdens de Miljonair Fair.

Orange Babies is een stichting die als voornaamste doel heeft zwangere vrouwen met HIV en hun baby’s in Afrika te helpen. Het concept is een gadget voor op een Hyves profielpagina waarin een verdrietig kijkende baby de muis volgt over het scherm. Boven het interactieve baby gezicht staat de tekst “Laat jij haar weer lachen?”. Door het geven van een donatie gaat de baby lachen en vrolijk kijken.

 

Orange Babies speelt met deze gadget in op de trend om sociale media actief in te zetten voor fondsenwerving. In de gadget kan direct een donatie gedaan worden door een machtiging te geven of door te bellen naar een 0900 nummer en de unieke code uit de gadget achter te laten. Bij voltooiing van de betaling begint de baby spontaan te lachen.

-544.jpg

 

Voor het concept is er onderzoek verricht naar online doneren en social networking sites. Hieruit blijkt dat vele marketeers klagen dat reclamebureaus sociale media niet begrijpen, dat de reclamewereld hier kansen laat liggen en er niets aan bijdraagt. Dit project is van de onderzoeksfase tot en met de creatie en implementatie uitgevoerd als afstudeeropdracht door Paul van de Woestijne binnen zijn opleiding Digitale Communicatie aan de Hogeschool Utrecht.

Om de gadget toe te voegen ga je naar http://paulvdw.hyves.nl/ , ga naar de gadget en klik op de knop "Voeg toe" en plaats de gadget op je eigen Hyves profiel pagina.

David Barens

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies