Social Media24.03.2008

Social Media om de hoek


social-media-om-de-hoek.jpg
social-media-om-de-hoek.jpg

Bijna 50% van de Nederlandse bevolking heeft de meeste sociale contacten in de buurt blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau ScanYours, spin off van de Vrije Universiteit. Andere genoemde locaties voor sociale contacten zijn onder andere café, sportverening en werk.

Daarop aansluitend vindt drie kwart van de Nederlanders contact met de buren belangrijk. Het onderzoek is afgenomen onder 331 respondenten.

De uitkomsten van het onderzoek onderstrepen het nut van websites als Buurtlink.nl vinden de onderzoekers. De website heeft maandelijks 400.000 unieke bezoekers. „Het blijkt dat buurtbewoners behoefte hebben aan contact met elkaar.

Aangezien iedereen minder tijd heeft, kan onze site een rol spelen in het onderlinge contact en begrip tussen buurtbewoners‰, aldus Marck Feller, directeur van Stichting Buurtlink.

Buurtlink.nl is je buurt op internet. Na het intoetsen van de postcode komt de bezoeker op zijn eigen buurtwebsite. Op de website kunnen buurtbewoners contact met elkaar opnemen en informatie met elkaar delen over zaken die van belang zijn voor de buurt. Zoals het laatste nieuws in de buurt, berichten en reacties van medebewoners, tweede-handsspullen in de buurt, veiligheid, politieberichten en buurtactiviteiten.

Ook kunnen buurtbewoners in contact komen met elkaar. Sinds de introductie van Buurtlink.nl in 2006 is het gebruik van de website explosief gestegen. Buurtlink.nl is voor en van iedere buurt in Nederland.