Kinderen beoordelen het werk van meer dan 100 gameontwikkelaars

Vorig artikel Volgend artikel
1160137550SpillGroupGameAward

De NLGD Game Development Rally 2006 is nu al een groot succes. Meer dan 100 teams doen mee aan de NLGD Rally om de Spill Group Game Award te winnen, een stimuleringsprijs van € 20,000,-.

Zij maken een nieuwe computergame voor langdurig zieke kinderen. De rally wordt georganiseerd door De Nederlandse Gamedagen (NLGD), die hiermee jonge game-makers stimuleert om meer goede games te maken. Op 23 november wordt de winnaar bekend gemaakt. De beoordeling gebeurt door het publiek, kinderen en een vakjury.

Spill Group en de Nederlandse Gamedagen hebben de handen in elkaar geslagen om het langdurig zieke kinderen thuis en in het ziekenhuis iets aangenamer te maken. Dit doen ze door de games te laten ontwikkelen voor Stichting CliniClowns Nederland .

De games worden zowel door een vakjury, alsook door kinderen beoordeeld op kwaliteit en speelbaarheid van de spelletjes. Ook het publiek kan zijn oordeel geven. Op de speciaal voor deze wedstrijd ingerichte website www.gameawards.com kunnen alle ingezonden games gespeeld en ook beoordeeld worden door een cijfer aan de game te geven.

De vakjury bestaat uit een aantal professionals. In de jury zitten Hanneke Heessels, artistiek leider bij de CliniClowns. Zij zal worden bijgestaan door Jan Pieter van Seventer, werkzaam bij Woedend! Games en tevens docent Gameontwikkeling aan de HKU en door Michael Louw, hij is game developer bij Spill Group. De vierde stem zal de belangrijkste zijn, deze wordt ingenomen door een panel van 10 kinderen. Dit panel gaat op 18 november via een webcam de vakjury adviseren over wat zij de leukste games vinden.

Kinderen, tussen 8 en 16 jaar oud, kunnen zich nog aanmelden voor dit panel via gameaward@nlgd.nl. De Spill Group Game Award zal worden uitgereikt op 23 november 2006 op het feest van de Nederlandse Game Industrie dat tijdens het congres van de NLGD wordt georganiseerd. Het winnende team zal dan een aanmoedigingsprijs van € 20.000,- mee naar huis nemen.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies