Public relations in 2014

Vorig artikel Volgend artikel

Het medialandschap verandert en daardoor verandert het vak public relations mee. Willemijn Vader van Whizpr schetst in een videointerview van 180 seconden de tegenwoordige tijd van PR. Dekt de naam de lading nog wel?

De (onafhankelijke) media hebben het moeilijk. Teruglopende oplages en adverteerdersgelden zorgden in 2013 voor een klein slagveld onder gerenommeerde titels. HUB uitgevers (van bladen als Computer Idee en Power Unlimited) vroeg faillissement aan, Bright kondigde het einde aan van het magazine in papiervorm en Sanoma zette het mes in maar liefst 37 titels, waaronder Nieuwe Revu, 101 Woonideeën en Playboy. De kracht van social media dendert door.

Willemijn Vader is creatief directeur van pr- en social media adviesbureau Whizpr en maakt de verandering van dichtbij mee. In een video interview met 180sec.tv vertelt ze over de veranderende vraag van klanten en de reactie van public relations bureaus daarop. Wat is de rol van oude media, zeker in verhouding tot de impact van nieuwe influencers zoals bloggers en YouTubers.

Robin Klaassen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies