Multimedia belangrijk voor visibiliteit persberichten

Vorig artikel Volgend artikel
Multimedia belangrijk voor visibiliteit persberichten

Multimedia is cruciaal voor de visibiliteit van online persberichten. Zo blijkt uit een analyse van persberichten door PR Newswire. De onderzoekers stellen vast dat het toevoegen van een beeld aan een tekstbericht de visibiliteit 1,8 keer kan verhogen. Het toevoegen van video blijkt de visibiliteit zelfs met 4,3 keer op te drijven en een combinatie van beeld en video zorgt ervoor dat het publiek 7,4 keer groter wordt.

"In de huidige technologie-wereld zou men kunnen verwachten dat persberichten meer dan louter tekst aanbieden, maar in praktijk blijkt dat meestal niet het geval te zijn,” voeren de onderzoekers aan. "Nochtans blijkt dat het toevoegen van relatief eenvoudige elementen zoals een beeld of een video de visibiliteit opvallend kan opdrijven. Wanneer men ook nog een extra laag content, zoals downloadbare bestanden, toevoegt, blijkt het bereikte publiek zelfs 9,7 keer groter te worden."

"Persberichten die met traditionele media worden gecommuniceerd, worden ook gelezen door bloggers, analisten, werknemers en bestaande en potentiële klanten," voert Sarah Skerik, VP social media bij PR Newswire, aan. "Het toevoegen van multimedia-content die de aandacht van het publiek aantrekt en op de gecommuniceerde boodschap focust, biedt duidelijk aan de content een concurrentieel voordeel. De concurrentie op de informatiemarkt is immers bijzonder groot. Ook op die markt moet men actief de aandacht trekken om succes te hebben."

Meer content

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies