Domme pr-stunt veroorzaakt angst voor bomaanslag

Vorig artikel Volgend artikel
Domme pr-stunt veroorzaakt angst voor bomaanslag

Afgelopen dinsdag ontstond er flink wat paniek op één van de grotere gebouwen van het Amerikaanse radio- en tv-station CBS. Ruim zevenduizend medewerkers moesten het gebouw met spoed verlaten toen er twee tikkende klokken waren bezorgd aan het adres van het mediabedrijf. Na een evacuatie van ruim twee en een half uur bleek dat het niet om twee bommen ging, maar om en mislukte pr-stunt van een Amerikaans bedrijf. 

De klokken waren bedoeld om een nieuw programma op de televisie te promoten waarbij een hoofdrol weggelegd is voor de Amerikaanse bekendheid Nick Cannon. De klokken zijn bezorgd door het bedrijf BET, die nu wel wat problemen kan verwachten van CBS. Door deze evacuatie heeft CBS een lange tijd geen uitzendingen gehad, waardoor het flink wat geld misloopt.

Toen bleek dat het een mislukte pr-stunt was, kon er desondanks toch wel een glimlach verschijnen op het gezicht van de directeur van het mediabedrijf. Dit is een ideaal voorbeeld van de 'Amerikaanse glimlach', want de schrik zat er bij iedereen natuurlijk goed in als men zich beseft dat het ook net zo goed om een bomaanslag had kunnen gaan. 

Meer content

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies