publicrelations Het medialandschap verandert en daardoor verandert het vak public relations mee. In een eerdere aflevering vertelde Willemijn Vader van Whizpr over PR in 2014. In dit tweede deel illustreert ze een geïntegreerde pr-strategie aan de hand van een actuele case van Paypal. lees meer

Onderzoek: meetmysterie in pr ontrafeld

publicrelations [Esmee Ouwehand] Natuurlijk willen we allemaal weten hoe het nou zit met het meten van pr. En dan vooral hoe pr-bureaus in Nederland hier mee omgaan. Heeft de pr-professional echt de advertentiewaarden bij het oud vuil gezet?

Goed, we weten nu wel dat het meten van de output van pr-middelen al lang niet meer alleen aan advertentiewaarden of het aantal plaatsingen wordt gekoppeld. Maar er wordt binnen PR ook nog niet altijd gestuurd en gemeten op bijvoorbeeld bedrijfsdoelstellingen die vooraf aan de inzet van pr-middelen worden gekoppeld. Het is een ontwikkeling die we allemaal doorgaan. lees meer

Tags: analytics, pr
Nederlander minste vertrouwen in sociale media

publicrelations Uit het wereldwijd onderzoek naar vertrouwen van Edelman blijkt dat van alle wereldburgers, Nederlanders het minst vertrouwen hebben in sociale media. De resultaten werden eind januari bekendgemaakt en afgelopen donderdag toegelicht. 

Dat wantrouwen is op zijn minst opvallend voor een volk dat in alle top-3 noteringen van social media penetratie staat. Niet minder opmerkelijk laat de jaarlijkse Trust Barometer van Edelman Public Relations zien dat we niet alleen het minste vertrouwen hebben in sociale media, maar dat we ook het meeste vertrouwen ter wereld hebben in traditionele media.  lees meer

publicrelations Laten zien dat je een expert bent in je vakgebied en je doelgroep van relevante informatie voorzien, dat is wat je wil. Daarom zet je content marketing in voor je merk. Het is alleen wel heel veel werk om al die content te (laten) produceren en steeds weer onderwerpen te bedenken om over te schrijven. Vrees niet, de redding is nabij, content curation is 'the next big thing'. lees meer

Thought leadership verbeteren met content curation
Evil PR: De donkere krochten van Corporate Communicatie

publicrelations Public relations (PR) is "het stelselmatig bevorderen van het wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen", zo stelt Wikipedia. Dat is een mooie zaak en je zou denken dat de wereldvrede niet ver meer kan zijn als we allemaal wat meer PR zouden bedrijven. Als we even verder lezen, wordt het al wat realistischer: "Het voornaamste doel van PR is het bestendigen of scheppen van een goed imago." Dat komt mij al wat vertrouwder voor en het laat in ieder geval ruimte voor een kant van PR die niet vaak onder de aandacht wordt gebracht: Evil PR!

Als communicatieprofessionals proberen we vooral een gunstig imago voor onze klanten op te bouwen. Maar wat doe je als je daar de waarheid lichtelijk voor moet verdraaien? We hebben allemaal wel eens een klant gehad die niet zo veel te vertellen heeft, maar die wel in het nieuws moet worden gebracht met een goed verhaal. Of een product dat we onder de aandacht moeten brengen dat wel goed is, maar lang niet zo innovatief, uniek en baanbrekend als de producent je wil doen geloven. Maar wie onder u heeft de waarheid wel eens zo verdraaid dat het een regelrechte leugen werd? En wie onder u heeft anderen daar potentieel schade mee berokkend? Nee? Niemand? Toch gebeurt het vaker en op een grotere schaal dan je zou denken. We weten natuurlijk wel dat politici en hun spindoctors ieder woord wegen en hun zinnen zo strategisch mogelijk formuleren, we weten dat bedrijven als Shell enorme communicatieafdelingen hebben die 24 uur per dag in de weer zijn om de misstanden van het bedrijf goed te praten, maar weten we ook hoe subtiel en onherleidbaar PR soms kan zijn? lees meer

Tags: communicatie, pr
publicrelations Het medialandschap verandert en daardoor verandert het vak public relations mee. Willemijn Vader van Whizpr schetst in een videointerview van 180 seconden de tegenwoordige tijd van PR. Dekt de naam de lading nog wel? lees meer
Tags: 180sec.tv, pr
Moet PR een nieuwe naam krijgen?
publicrelations De laatste tijd heb ik met mijn collega's uitvoerig discussie over wat PR nu eigenlijk is. Wij doen PR, maar dat sluit niet aan bij de belevingswereld van veel mensen. Standaard vraag ik nu dus aan het begin van ieder gesprek dat ik voer met nieuwe klanten, maar ook met bestaande klanten, wat hun beeld is bij PR. In 7 van de 10 gevallen krijg... lees meer
6 Tips vóór je je persbericht verstuurt
publicrelations Ah, mooi, je persbericht is klaar. Maar denk hier nog even over na vóór je op "versturen" klikt! lees meer
publicrelations Het belang van mediarelaties wordt in de PR-wereld op een voetstuk geplaatst. Contacten (rolodex anyone?) bij traditionele uitgevende partijen zijn goud waard, zo is de gedachte. Het lijkt wel of er vergeten wordt dat het medialandschap ook inhoud verwacht. Ongeacht tot wat de meeste PR-professionals nog prediken, hangt een publicatie niet -... lees meer
PR overdrijft waarde mediarelaties
Tags: pr, storytelling
PR: meten is het nieuwe zwart
De eerste horde is genomen en steeds meer bedrijven denken als een uitgever. De volgende stap is meten. Wat levert deze nieuwe manier van denken nou op? Het mooie... lees meer
Van zolderkamer tot kamervragen en TEDtalk: de pr power van Maria Westerbos
Hoe krijg je de top 10 cosmeticafabrikanten zover dat ze hun producten aanpassen? En hoe krijg je een onderwerp op de agenda van de Tweede Kamer? Maria Westerbos... lees meer
PR-professional moet prijskaartje aan sitebezoeker hangen
Meer bezoekers is natuurlijk leuk, maar het zet weinig inzichtelijke zoden aan de dijk als alleen op aantallen, zogenoemde vanity measures, wordt gestuurd in een... lees meer
Multimedia belangrijk voor visibiliteit persberichten
Multimedia is cruciaal voor de visibiliteit van online persberichten. Zo blijkt uit een analyse van persberichten door PR Newswire. De onderzoekers stellen vast dat... lees meer
Het summum van self publishing: je eigen boek uitgeven
Madelon Dik heeft vorige maand haar boek 'Groei doe-het-zelf' gelanceerd. Een werkboek om de zzp'er te helpen bij zijn zakelijke en persoonlijke groei. Het bijzondere... lees meer
Domme pr-stunt veroorzaakt angst voor bomaanslag
Afgelopen dinsdag ontstond er flink wat paniek op één van de grotere gebouwen van het Amerikaanse radio- en tv-station CBS. Ruim zevenduizend medewerkers moesten het... lees meer
MVO; geef de vruchten en pluk de vruchten!
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) wordt steeds belangrijker. Bij MVO neemt een onderneming de verantwoordelijkheid voor de effecten van haar... lees meer
De do’s en don’ts van content marketing
'Iedereen is uitgever', 'self publishing' of 'content marketing'. De initiatieven om eigen content en kanalen te creëren voor de buyer personas schieten als... lees meer
Hoeveel muntjes is uw online reputatie waard?
Bedrijven investeren ieder jaar weer meer tijd en geld in online media en de vraag om meetbare resultaten wordt groter. Er worden vele indicatoren aangedragen, maar... lees meer
Recommend on Google

Poll

Hoe begin jij je dag online?

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines