Rockstar Games weet wel hoe ze GTA V moet marketen

Vorig artikel Volgend artikel

Michael. Franklin. Trevor. Drie mannen wiens naam je nog veel zult gaan horen dit jaar. Als de nieuwe Grand Theft Auto gaat lanceren op 17 september zal het internet te klein zijn, mede door de steeds opnieuw oplevende hype die Rockstar Games steeds weet te cultiveren. En dat zit 'm voor het grootste gedeelte in de trailers, want die zijn subliem en dan niet alleen voor gamesbegrippen. De manier waarop de drie hoofdkarakters geïntroduceerd worden is helder en laat meteen zien welke sfeer je kunt verwachten binnen GTA V.

Rockstar Games weet wel hoe ze GTA V moet marketen

En dat is belangrijk: waar je straks als je aan het spelen bent ook gewoon elke lantaarnpaal omrijdt, elke argeloze passant vermoordt en je vermoedelijk met je speelgedrag nogal afwijkt van wat die karakters zelf 'zouden doen' (Trevor daargelaten) telt dat allemaal niet meer: mensen willen een sfeer verkocht krijgen, zeker als ze goed geld moeten neerleggen voor een game. Nou, mission accomplished alweer, al ben ik benieuwd wat er nog gedaan gaat worden naarmate we dichter bij de lancering komen om deze GTA nog een stap verder te laten komen dan het vierde deel.

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies