Geen roze bril nodig voor Hard Corps

Vorig artikel Volgend artikel
Geen roze bril nodig voor Hard Corps

Je kunt me 200 first-person shooters voorschotelen en die zal ik graag voor je spelen, maar zoals ze het in het Engels zeggen: "familiarity breeds contempt." Als je mijn hart echt harder wilt laten kloppen, dan moet je me iets laten zien wat ik wel geweldig vind maar niet genoeg krijg.

In dat licht is het aller-aller-allerbeste nieuws vandaag dat Konami IGN UK heeft verteld dat ze Hard Corps: Uprising gaan uitbrengen dit jaar. In de war? Ik zal je het ontbrekende woord geven dat niet in de titel staat maar er wel bij hoort: Contra. Yesssssss! Maar wacht! Het wordt beter!

Deze game zal voor mij hopelijk gaan bewijzen dat er een andere look mogelijk is voor dit soort games dan 3D, simpelweg doordat Japanse ontwikkelaar Arc System Works hem gaat ontwikkelen. Die is berucht omdat haar games (voornamelijk in het vechtgenre, zoals de recente BlazBlue) helemaal handgetekend zijn en volledig gebruikmaken van de HD-resolutie van de grote consoles van tegenwoordig.

Als ik naar het screenshot kijk (in volledige resolutie ben ik heel happy met het stijltje (het zou zo uit de koker van actiegame-guru's Treasure kunnen komen) en de impressie die IGN heeft gehad stemt ook hoopvol over het speelplezier. Co-op is natuurlijk gegarandeerd en de game zal dit jaar nog uitkomen als download-titel voor de Playstation 3 en de Xbox 360.

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies