Outlast: Ubisoft-veteranen gaan onafhankelijk de horror in

Vorig artikel Volgend artikel

De nieuwe studio's schieten tegenwoordig als paddestoelen uit de grond in gamesland: veteranen die zich niet meer willen laten vertellen wat ze moeten maken pakken zich bijeen en beginnen met een kleine groep iets nieuws. Zo ook een aantal ex-Ubisofters, die zich onder de naam Red Barrels hebben gewaagd aan een nieuwe horrorgame in de eerste persoon. Maar vrees niet: geen Resident Evil 6-achtige wanpraktijken hier maar echte horror, waarbij er geen simpele schrikmomenten gecreëerd worden maar constante terreur. De game wordt kleinschalig en is voorlopig alleen aangekondigd voor de PC.

Outlast: Ubisoft-veteranen gaan onafhankelijk de horror in

Het CV van de heren is niet verkeerd, want met game- en leveldesigners van Prince of Persia: Sands of Time, Assassin's Creed en de eerste Uncharted en een Art Director van Splinter Cell (en Army of Two, zorgwekkend genoeg) zit er genoeg AAA-talent om een gefocuste game de nodige kwaliteit mee te geven. Het gaat zich allemaal afspelen in een gekkenhuis in de bergen van Colorado waarbij het plan is dat de vijanden zich niet hersendood gedragen maar wel degelijk hun hersens gebruiken. Ik proef een beetje Alan Wake en Condemned in de beschrijving en de trailer doet de rest: dit ziet er uit alsof het wel eens lekkere horror zou kunnen worden. We wachten in spanning af, want de game komt pas volgend jaar uit.

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies