Podcasting groeit explosief

Vorig artikel Volgend artikel
1141215028Speakers

Twee weken geleden verkozen de bij de VEA Ecom aangesloten communicatieadviseurs ‘Podcasting’ tot het hypewoord van 2005. Het lijkt er op dat zij voor hun beurt hebben gesproken, of in elk geval dat podcasting in de komende jaren het tegendeel gaat bewijzen.

eMarketer heeft gisteren namelijk nieuw onderzoek gepresenteerd waaruit blijkt dat podcasting – in de VS althans – explosief groeit en dat ook de komende jaren zal blijven doen. Voor zowel aanbieders als de consument is podcasting aan het uitgroeien tot een belangrijk kanaal voor on demand content.

Natuurlijk zal de aandacht die naar dit kanaal verschuift gevolgd worden door de budgetten van adverteerders. Dat blijkt ook uit de data van eMarketer. De kneep zit ‘m in het zo verstandig mogelijk inzetten van dit budget en dus gebruik maken van de mogelijkheden. Ga je adverteren, sponsoren of bijvoorbeeld zelf produceren? Het zou in mijn ogen dan ook verstandiger zijn als marketing- en communicatieadviseurs met hun klant om de tafel gaan om te bepalen hoe deze ontwikkeling in het voordeel van de eigen marketing omgezet kan worden.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies