Motorstorm Apocalypse verandert van richting

Vorig artikel Volgend artikel
Motorstorm Apocalypse verandert van richting

Het is lullig als je al een paar jaar bezig bent met een game (Motorstorm Apocalypse) en er dan net voordat je publiek kan gaan een andere nieuwe game (Split/Second) de nieuwe richting die je gaat inslaan nogal succesvol dichttimmert. Aan de andere kant is het vernietigen van de baan waar je op racet wel als concept op de kaart gezet en in alle eerlijkheid zijn er ook genoeg verschillen.

Het zal wel even slikken worden voor de fans van de serie, want nu dat je dus buiten allerlei aardbevingen en andere rampen die de baan kapot maken ook te maken krijgt met twee verschillende groepen mensen die op je schieten, je aanvallen of anderszins proberen je voertuig af te pakken. Elke race verloopt volgens een script en de open tracks van de eerdere delen zul je veel minder gaan tegenkomen, maar het spektakel moet dat ruimschoots gaan goedmaken.

Motorstorm zal in de reguliere game een leuk principe hanteren: wat er gebeurt in een race blijft ook zo. Dat betekent aan de ene kant dat je niet meer opnieuw mag proberen en aan de andere kant dat de brokstukken die vallen tijdens een race (je hebt het zelf niet in de hand) gewoon blijven liggen. Krijg je later nog een keer dezelfde race, dan ligt alles er nog en komt de rest van de vernietiging daar bovenop, dus aan het einde van je game ben je vermoedelijk door een grote stofwolk aan het rijden.

De online-plannen voor deze game zijn vergelijkbaar (althans volgens Eurogamer) met Call of Duty: Modern Warfare 2. Dat betekent dat er altijd iets te verdienen valt en je tactische verbeteringen kunt verdienen door op een bepaalde manier of gewoon goed te racen, of te gokken op wie er wint.

Echt leuk is de editor die het je mogelijk maakt om een heel eigen speeltype op te zetten (denk Halo 3), die daarna gedeeld en getweakt kunnen worden. Het beste hieraan is dat die niet alleen maar achter gesloten deuren blijven maar gewoon in de matchmaking gemixt worden, wat betekent dat je heel lang kunt blijven spelen online zonder verveeld te raken.

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies