Disney koopt social gaming gigant Playdom voor half miljard

Vorig artikel Volgend artikel
Disney koopt social gaming gigant Playdom voor half miljard

Het bedrag lijkt exorbitant: een half miljard euro voor een maker van een aantal redelijk succesvolle social games? Natuurlijk, Playdom heeft meer dan 40 miljoen maandelijkse actieve gebruikers, maar games als Social City, Sorority Life, Market Street en Bola hebben nog niet de klank van een Farmville (die klinkt trouwens als ka-ching!) of Café World.

Vergis je echter niet: Playdom is wel de vierde maker van social games, na Zynga, EA en Pencake Limited (die niemand kent, maar groot is omdat die de maak-je-eigen-quiz markt in de pocket heeft.) Deze move zet Disney direct op het juiste spoor: denk zelf maar na over wat er in de social markt mogelijk is als je de Disney-catalogus kunt gebruiken. De mogelijkheden tot winst zijn dus enorm, als de socials hun potentieel gaan waarmaken in de komende jaren.

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies