Chinese Regering legt online games aan banden

Vorig artikel Volgend artikel
Chinese Regering legt online games aan banden

Het Chinese ministerie van cultuur gaat per 1 augustus een aantal nieuwe regels handhaven die het spelen van online games, specifiek MMO's, aan banden moet gaan leggen. Zo zouden minderjarigen beschermd moeten worden tegen "ongezonde" content terwijl ze minder risico zouden moeten lopen om verslaafd te raken aan het online gamen.

Één van de maatregelen zou zijn dat je als jongere geen virtuele transacties meer mag doen, maar de aanschaf van virtuele items zou sowieso beperkt worden tot virtueel geld, oftewel: je zult niets meer kunnen kopen met echt geld, wat het hele systeem van microtransacties onmogelijk maakt.

Dit staat natuurlijk haaks op de enorme groei van de Chinese gamesmarkt, die in twee jaar verdubbeld is en nu bijna 4 miljard dollar waard is. Diezelfde games die zouden lijden onder deze nieuwe regels (waaronder World of Warcraft, die het ondanks alle problemen die de game heeft gehad binnen China het nog steeds goed doet) zijn grotendeels verantwoordelijk voor deze groei.

Of de Chinese regering nu bang is voor de explosieve groei of dat de incidenten met dode Chinese online spelers en verslaafde jongeren van de afgelopen jaren ten koste van alles vermeden moeten worden in de toekomst. Want slechte PR, dat wil China natuurlijk niet. Stel je voor.

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies