​Welke maatschappelijke impact wil jij maken?

​Welke maatschappelijke impact wil jij maken?

[Sponsored story]

Vorig artikel Volgend artikel

Sommige mensen hebben 15 creatieve ideeën per dag, anderen maar een stuk of twee. Het jammere is alleen dat lang niet altijd met die ideeën ook daadwerkelijk iets gedaan wordt. In iedereen schuilen gedachtes die kunnen bijdragen aan een betere, veiligere wereld, op wat voor manier dan ook. Maar dan moeten die er wel uit komen.

Motiveren

Deloitte heeft daar een manier voor gevonden, om medewerkers te motiveren om bij te dragen aan een veiligere wereld én aan een succesvoller bedrijf. Iedereen met een goed idee krijgt de kans om als het ware als een eigen start-up te beginnen, maar dan onder de veilige vleugels van het moederbedrijf.

Eén van de mensen die daar gebruik van heeft gemaakt is Rob Peters (34 jaar). Via een stageplaats kwam hij bij Deloitte binnen en werkte jaren als accountant. Na een interne challenge van Deloitte Innovation in 2013 ontstond bij Peters een idee: er bestond op dat moment nog geen certificering voor medische apps en hij zag daar wel de noodzaak van in. Na een succesvolle pitch werd vanuit Deloitte Innovation budget vrijgemaakt voor een businessplan en daarna begon dan het harde werken pas echt. Peters werkte - naast zijn accountancywerk - in avonduren en weekenden aan het plan, dat tot drie keer toe retour gestuurd werd door de afdeling Innovation. Nieuwsgierigheid was er wel maar het financiële plaatje klopte nog niet, het business model moest beter. In 2014 kwam er de go om volledig te storten op business development van ‘Assuring Medical Apps’.

Start-up

Wie normaal gesproken op deze manier - van idee tot succesvolle onderneming - aan de slag gaat, moet bijna alles zelf doen. Het voordeel dat Peters had was dat hij zijn ‘start-up’ mocht ontwikkelen binnen een grote organisatie die veel van het benodigde expertise reeds in huis had. Iets dat in dit geval de business case enorm wist te versnellen: afdelingen zoals privacy en security heeft Deloitte zelf in huis. Een jaar lang werd samen met twee kennispartners gewerkt aan een sterk product tot het goed genoeg was om te implementeren bij Risk Advisory Services, een van de takken van Deloitte. Dicht bij eindklanten waar het grootste commercieel succes van het idee behaald kan worden.

Welke impact wil jij maken?

De missie van Peters is nog steeds om ‘zijn’ business line tot een commercieel succesvol te maken. Hij nam destijds een risico met zijn idee, maar met het vertrouwen dat hij er zelf in had én met alle resources die Deloitte te bieden heeft, heeft hij zich weten op te werken tot waar hij nu staat. En dat zijn ook precies de mensen die Deloitte zoekt om de organisatie te versterken: mensen die buiten het vaste kader van hun vakgebied durven denken. Mensen met ideeën die de wereld verder kunnen helpen.

Ben jij ook zo iemand, kijk dan eens hier voor meer inspirerende verhalen. Wie weet ligt daar ook een mooie toekomst op jou te wachten.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies