PayPal gaat retourzenden voor consumenten vergoeden

PayPal gaat retourzenden voor consumenten vergoeden

Vorig artikel Volgend artikel

PayPal kondigde vandaag aan in ons land van start te gaan met retourkosten vergoeding. Consumenten kunnen hiermee de kosten van de retourzending door PayPal vergoed krijgen. Een service die al eerder werd geïntroduceerd in Frankrijk, Spanje, Italië, Polen en Zweden.

Uit recent onderzoek bleek al eerder dat de Nederlandse consument van mening is dat het vergoeden van retourzenden eigenlijk een standaardservice zou moeten zijn bij online shoppen. Voor de meerderheid is het zelfs een doorslaggevende factor bij de beslissing om een product wel of niet online te kopen.

Bestellen en betalen via PayPal

Consumenten die een product bestellen en betalen via PayPal, kunnen dat nu, ongeacht de reden, retourzenden en krijgen de verzendkosten dan vergoed. Winkelen bij lokale of bij buitenlandse verkopers over de hele wereld wordt zo aantrekkelijker en PayPal breidt de aankoopbescherming voor haar consumenten uit.

De verzendkosten kunnen consumenten vergoed krijgen tot een maximum van 30 euro per keer en maximaal 12 keer per jaar. Het enige wat de consument hiervoor hoeft te doen, is het verzendbewijs bewaren. De proefperiode van PayPal retourkosten vergoeding loopt tot en met 31 december 2015.

Ondanks het feit dat de e-commerce omzet in Nederland in de afgelopen jaren enorm is toegenomen, blijven er mensen die bedenkingen hebben bij het kopen op internet. Bij PayPal stellen we de wensen van klanten centraal in de ontwikkeling van onze dienstverlening. We hebben onze klanten dan ook gevraagd wat er zou moeten veranderen om ze meer vertrouwen in e-commerce te kunnen geven. Uit dat onderzoek kwam onder andere naar voren dat mensen het onprettig vinden om alles vooraf te moeten betalen als ze iets op internet kopen, maar ook dat mensen bang zijn voor de retourkosten als het product om wat voor reden toch niet bevalt. Vandaar dat we afgelopen november Achteraf Betalen hebben geïntroduceerd, en dat we nu komen met de Retourkosten Vergoeding. We hopen hiermee zoveel mogelijk barrières weg te nemen voor het online shoppen.
- Eelco van Wijk, directeur PayPal Benelux

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies