Millennials willen vooral lenen voor een huis, verbouwing of auto

Millennials willen vooral lenen voor een huis, verbouwing of auto

sponsored story

Vorig artikel Volgend artikel

Het afsluiten van een hypothecaire of persoonlijke lening is een big deal. Dat doe je niet zomaar, dus spreekt het vanzelf dat dit soort leningen alleen maar worden afgesloten voor belangrijke zaken. Het blijkt dat ook Nederlandse millennials deze redenering volgen.

Gevraagd door Moneyou naar waar ze zo'n lening voor zouden afsluiten laat de top vijf zich (bijna) helemaal raden: een huis en/of verbouwing (70 procent), een auto (een kwart), het starten van een bedrijf (één op vijf) en het aflossen van schulden (iets meer dan tien procent) staan hoog geplaatst. Iets verrassender is dat zeven procent van de millennials ook geld zou lenen voor een bruiloft.

Lenen geen probleem

Geld lenen blijkt voor veel millennials sowieso een serieuze optie te zijn. Bijna een kwart van de generatie in Nederland (23 procent) wil voor grotere uitgaven best een geldbedrag lenen. Sterker nog: bijna 17 procent heeft al een consumptieve lening bij een bank of kredietverstrekker.

Daar zitten interessant genoeg flink wat regionale verschillen in. Flevoland gaat aan kop met 31 procent. In Friesland zijn ze minder bereid te lenen: daar heeft maar acht procent van de millennials een lening.

In een krappe woningmarkt kan het voor millennials een uitdaging zijn om hun droomhuis te financieren. Veel van hen zijn daarom bereid om te lenen voor de verbouwing van hun huis.
- Bas Boelhouwers, CCO Moneyou

Verbouwlening

Lenen voor een verbouwing blijkt vaak lastig voor millennials, zo blijkt. Online financieel dienstverlener Moneyou heeft haar Lenen-productportfolio verbreed: vanaf nu kunnen nieuwe en bestaande klanten bij Moneyou ook terecht voor een verbouwlening.

Ook zijn de online-interface en het online-aanvraagproces geoptimaliseerd. Minder handelingen, automatisch antwoord voor driekwart van de aanvragen en een beoordeling op maat voor de rest. Die efficiëntieslag stelt Moneyou in staat om klanten nog scherpere tarieven te bieden.

Bas Boelhouwers, CCO van Moneyou: “Om de aanvraag voor een lening zo soepel mogelijk te laten verlopen, hebben we ons online-aanvraagproces geoptimaliseerd in samenwerking met onze klanten. De eerste feedback van klanten hierop is positief. We zijn nu natuurlijk erg benieuwd naar wat zij ons de komende tijd gaan teruggeven via de co-creatie- en feedbackkanalen op de website.”

[Afbeeldingen © Moneyou]

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies