Google past AMP-technologie toe op advertenties

Google past AMP-technologie toe op advertenties

Vorig artikel Volgend artikel

Google heeft de technologie die gebruikt wordt voor Accelerated Mobile Pages (AMP) nu ook toegepast op advertenties. Dat meldt Google in een blogpost. Hierdoor laden advertenties nu sneller in. Voorheen werd de tekst eerst weergegeven en een paar seconden later pas de advertentie. Met de AMP-technologie laden de advertenties op hetzelfde moment in.

Hieronder zie je het verschil in laadtijd met en zonder de nieuwe techniek.

A4A_Good3G_v02 (1)
AMP’s original goal was to lift up the user experience across as much web content as possible. This meant we couldn’t just build some idealistic system–existing monetization methods would need to be supported in order to get the wide adoption that would lead to widespread user experience improvements. On today’s web that meant: AMP had to support advertising.

Om ervoor te zorgen dat de tekst en de advertentie op hetzelfde moment inladen, moest Google de ad request (eigenlijk de 'veiling', omdat de advertenties realtime worden gekocht en verkocht) op de server scheiden van de advertentie weergave. Door het scheiden behaalt de A4A een snellere weergave zonder extra CPU en geheugen. A4A-advertenties zouden ook onnodig batterijverbruik moeten voorkomen.

De AMP-advertenties (benoemd tot A4A door Google) staan nog in de kinderschoenen, maar veelbelovend is het wel, vooral voor adverteerders natuurlijk.

Meer content

Tedje van Gils

Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies