De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Tijdens het 5 dagen durende Singapore FinTech Festival, het grootste FinTech-evenement in 2017, met ongeveer 300 deelnemende bedrijven uit meer dan 40 landen en regio’s en meer dan 25.000 bezoekers, onthulde UnionPay zijn visie voor de toekomst van e-betalingen. Dat hebben ze gedaan door daar op de beurs een aantal nieuwe technologieën te laten zien.
- FacePay – een nieuwe gezichtsherkenningstechnologie waarmee gebruikers in staat gesteld worden om hun aankopen te betalen door een foto van hun gezicht te nemen.
- Sound Code – een nieuwe technologie waarbij gegevens in ultrasone geluidsgolven worden omgezet om interactieve betalingen voor gebruikers te activeren.
- Virtual Reality – een nieuwe toepassing waarmee detailhandelaren in staat gesteld worden om de lay-out van de winkel en de integratie van nieuwe betaaltechnologieën te visualiseren voorafgaande aan de invoering ervan.
En ook een verbeterd risicomanagementsysteem waarmee uitgevende instellingen en overnemende partijen geholpen worden om consumentengegevens te verifiëren en om kredietwaardigheid in real-time te evalueren zodat het risico van kaartfraude beheerd wordt.
Deze nieuwe technologieën worden in real-life situaties getest in samenwerking met merken in Azië, bezoekers kregen de mogelijkheid om zo een eerste blik te werpen in de toekomst van e-betalingen.
1. Facepay
Dit is ontwikkeld voor bemande en onbemande verkoopsituaties, FacePay stelt gebruikers in staat om hun aankopen te betalen door gebruik te maken van gezichtsherkenningstechnologie. Gebruikers koppelen hun gezichtsidentiteit aan hun betaalrekening, en maken handsfree-betalingen door een foto van hun gezicht te gebruiken met behulp van het FacePay-geactiveerde systeem.
Er is een breed scala aan potentiële toepassingen in de food & beverage (F&B) sector, detailhandel en in onbemande situaties zoals verkoopautomaten, wordt deze technologie getest in samenwerking met LinkFace. FacePay zal in de nabije toekomst geïntroduceerd worden in Azië.
2. Sound Code
Sound Code is een interactief, open platformoplossing gebouwd op geluidsgolftechnologie. Sound Code stelt gebruikers in staat om gegevens in ultrasone geluidsgolven te coderen, en ze naar de ontvanger te verzenden, waar ze worden gedecodeerd in leesbare gegevens.
Sound Code stelt gebruikers ook in staat om gerichter een doelgroep te bereiken, de multimedia-interactie te vergemakkelijken, informatie uit te dragen, en betalingen en e-vouchers te verstrekken aan partners. De potentiële toepassingen zijn onder meer:
- het kopen van een outfit dat door een personage van een tv-programma gedragen wordt;
- eten bestellen via een online menu verzonden vanaf een apparaat dat een discrete ultrasone golf gebruik naar het mobiele toestel van de gebruiker; en
- het ontvangen van informatie over de filmonderscheidingen van een acteur terwijl er naar hun film gekeken wordt.
3. Virtual Reality
Voornamelijk ontwikkeld voor detailhandelaren om de lay-out van de winkel en de integratie van nieuwe betaaltechnologieën te visualiseren voorafgaande aan de invoering ervan. Deze oplossing is gebouwd met behulp van Unreal Engine 4 en de HTC Vive headset. Door gebruikers onder te dompelen in een virtuele winkelomgeving gebaseerd op de echte wereld, voorspelt UnionPay een toekomst waar betalingsdiensten geïntegreerd zullen zijn in de ruimte van de virtuele realiteit, waardoor een wachtwoordvrije betaling mogelijk wordt op basis van biometrische identificatie of computervisie.
Dit wordt momenteel getest in samenwerking met Beijing Sureal Network & Technology Co. Ltd, en zal geïntroduceerd worden in kledingzaken en supermarkten in China.
4. Risicomanagementsysteem
Het vernieuwd Risicomanagementsysteem van UnionPay, een holistisch risicomanagementsysteem waarmee uitgevende instellingen en overnemende partijen geholpen worden om hun procedures voor fraudebeperking te verbeteren, beschikt nu over een op risico gebaseerde authenticatie, real-time onderschepping van fraude en near real-time toezicht op kaartrisico.
Met het verbeterde systeem worden uitgevende instellingen en overnemende partijen niet alleen geholpen om consumentengegevens in real-time te verifiëren maar het stelt hen ook in staat om de kredietwaardigheid en het persoonlijke kredietrisico te evalueren zodat de risico’s van kaartfraude en frauduleus gebruik beter beheerd kunnen worden.
[Afbeelding © Gino Santa Maria – Adobe Stock]
Verder lezen over Consument
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Cybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Automotive24.01.2024
Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk
scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoekGadgets22.12.2023
Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht
Met vriendelijke groet, Samsung?Mobile01.11.2023
ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps
Nieuws19.10.2023
Amazon moet naar de rechter voor schending privacy Nederlandse consumenten
Nieuws02.10.2023
Apple en ACM lijnrecht tegenover elkaar rondom datingapps
Verder lezen over Retail
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Online17.08.2023
4 handige tips voor het opzetten van een webshop
Verder lezen over Toekomst
Technology17.04.2024
SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI
Technology17.04.2024
AI in de Zorg: Inzichten van HLTH Europe Roadshow 2024
Technology15.04.2024
Die botsproef in de ruimte heeft een Nederlands tintje
Dit is HyperScout H.Technology15.04.2024
Nationale Quantum Cursus nu beschikbaar voor het grote publiek
Quantum wordt de volgende techrevolutieTechnology12.04.2024
2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij
En dit is waaromMarketing12.04.2024
135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw
in de strijd tegen plasticTechnology27.03.2024
Stellantis Freedom of Mobility Forum ambitie voor wereldwijde duurzame mobiliteit
DC Business21.03.2024
Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?
Correlatie tussen prijs en milieuvriendelijkheid van brandstof in NederlandVerder lezen over Virtual Reality
Technology03.04.2024
De eerste voetbalwedstrijd die je in VR kunt kijken: PSV – AZ
Gadgets16.02.2024
Apple Vision Pro: dit is de meest gehoorde kritiek
Technology08.02.2024
Immersive Tech: De toekomst van marketing is dichterbij dan je denkt
Entertainment01.01.2024
In januari opent de vernieuwde VR Stripclub Escape Room: The Hangover
Gadgets26.12.2023
Apple Vision Pro komt eraan: alles wat je moet weten
Gadgets19.10.2023
Inspiratie voor je verlanglijst: 10 luxe techgadgets
Gadgets11.10.2023
‘Meta wil budget-variant van VR-bril Meta Quest 3 maken’
Geeft de controllers uit handenGadgets28.09.2023