AOL start portal voor Nederlandse markt

Vorig artikel Volgend artikel
1169074188rss

AOL klopt hard aan de deur en is de laatste dagen volop in het nieuws. Na de bekendmaking van een bod op TradeDoubler en vandaag de lancering van dienst voor het opslaan en delen van digitale foto’s komt er nu de bekenmaking van de introductie van hun Nederlandstalige internetportal: www.aol.nl.

De portal is onderdeel van AOL’s strategie om zijn advertentiebereik in Europa te vergroten. Op dit moment is AOL wereldwijd nummer drie in online advertenties en zoekt het naar manieren om deze positie te versterken.

De nieuwe site legt de nadruk op Nederlandstalige content en diensten. Zo biedt de portal e-mail (jouwnaam@aol.nl), AOL Instant Messaging (AIM) en AOL Pictures waar gratis ongelimiteerd digitale foto’s kunnen worden opgeslagen. De site biedt daarnaast content (nieuws, sport en entertainment) en een geïntegreerde Nederlandstalige zoekfunctie van Google.

AOL is al meer dan tien jaar sterk vertegenwoordigd in Europa met portals in de UK, Duitsland en Frankrijk, die allen gratis diensten bieden voor communicatie en opslag. Recentelijk introduceerde AOL ook een portal in Oostenrijk (www.aol.at ). Nederland is nu het vijfde Europese land waar een AOL internetportal live gaat. De AOL community bestaat al uit meer dan 200 miljoen unieke bezoekers wereldwijd.

Philip Rowley, CEO AOL Europe: “AOL verschuift zijn focus van aanbieden van internettoegang als Internet Service Provider naar het leveren van gratis content. Ons advertentienetwerk heeft een bepaalde grootte bereikt waardoor hogere winstmarges te behalen zijn met advertenties. Uitbreiding naar nieuwe landen in Europa zoals Oostenrijk en Nederland zorgt voor een versterking van onze positie op de advertentiemarkt.”

In 2006 maakte AOL de strategische beslissing om zijn activiteiten op het gebied van internettoegang in Duitsland, Frankrijk en de UK te verkopen. AOL richt zich nu volledig op het uitbreiden van zijn bereik in Europa. AOL was al aanwezig op de Nederlandse markt met het merk CompuServe. CompuServe blijft actief als ISP in Nederland.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies