Airborne met B-Ram, ballonvarende bierbrouwer

Vorig artikel Volgend artikel
1160906338100_3461

Deze week heb ik met een collega een ballonvaart mee mogen maken tussen Amersfoort en Nieuw Loosdrecht in de luchtballon van ‘Nederland Leeft Met Water’. De reden dat deze Cowboy met die ballon mee mocht was op zich al bijzonder en heeft te maken met een fotowedstrijd die gewonnen werd door een plaatsgenoot van mijzelf die ik op het moment van de foto nog niet kende. Enkele dagen daarna waren we collega’s. Maar goed, dat hele verhaal kunnen jullie op mijn BlogXXL lezen.

We hadden het geluk dat onze ballonvaart gepland stond voor 11 oktober. Voor diegenen die het niet meer weten, dat was de warmste dag van deze oktobermaand tot nu toe. Stralende zon en een temperatuur, tijdens take-off om kwart voor zes in de namiddag, van zo’n 20 graden. Diegenen die ooit al eens een ballonvaart hebben ervaren zullen het met mij eens zijn dat het een van de meest adembenemende manieren is om de wereld van boven te bekijken (zelfs mooier dan Google Earth ;-))

Behalve de marketing guys van ‘Nederland Leeft Met Water’, die ook de campagnes van ‘Het Nieuwe Rijden’ (De Doeks Uut Hasselt) en ‘Rij Met Je Hart’ bedacht hebben voor het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, werd de bemanning van de ballon natuurlijk aangevoerd door de Ballonvaarder, Bram van Loosbroek, beter (of liever) bekend onder zijn merknaam ‘B-Ram’.

Bram is namelijk behalve Ballonvaarder ook Bierbrouwer, een bijzondere combinatie. Enkele maanden geleden heeft hij B-Ram, een nieuw biermerk met een trendy logo en dito oranje-zwarte huisstijl op de markt gebracht. Dat het lettertype van zijn logo nogal wat weg heeft van dat van Virgin is, lijkt mij althans, geen verassing. B-Ram vaart namelijk regelmatig voor de maatschappij van Richard Branson.

Het meest opvallende aan de blikjes B-Ram is natuurlijk de foto van de lekkere blonde meid op de ‘achterkant’ van het blik met daaronder de dubbelzinnige tekst ‘Geniet van mij’. Een concept dat Bram meebracht na een van zijn reizen naar Venezuela waar het al geruime tijd een succesformule bleek te zijn. Inmiddels zijn er in Nederland al meer dan 100.000 blikjes B-Ram verkocht en is het onder andere te vinden in diverse supermarkten.

Op de eerste ‘druk’ B-Ram blikjes prijkt de foto van Jessica, maar op de site van B-Ram kan iedereen zijn (of haar, maar ik denk toch vooral ‘zijn’) stem uitbrengen om te bepalen welk model op de volgende lading blikjes te zien zal zijn. Daarmee kun je ook nog een ballonvaart winnen.

Na de landing in een sloot langs een boerenakker in Nieuw Loosdrecht waren we rond kwart over acht weer terug bij het vertrekpunt, de Dutch Bar (hier moeten we natuurlijk eens een DutchCowboys borrel organiseren, collega Cowboys!) in Amersfoort waar we nog getrakteerd werden op een heerlijke, door de gastvrouw van de Dutch Bar zelfgemaakte Indonesische rijsttafel.

Ik heb ook nog een aantal filmpjes geschoten met m'n N93. Hieronder staan de take-off en het passeren van een van de wijken van Soest. Het complete videoverslag kunnen jullie op MobileCowboys bekijken

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies