Universal Media online campagnes testen

Vorig artikel Volgend artikel
11591732131159168935testtuin

Als eerste Mediabureau van Nederland start Universal Media, in samenwerking met advertentienetwerk WebAds, onderzoeksbureau MEMO2 en het van oorsprong Zweedse Admeta, met een Testtuin voor online reclamecampagnes.

Doel van de Testtuin is om binnen een volledig gecontroleerde omgeving te kunnen testen en analyseren waar online campagnes voor nieuwe merken en bedrijven exact aan moeten voldoen om optimale naamsbekendheid en verkoop te genereren. De Testtuin start in oktober 2006.

De eerste test zal worden uitgevoerd met een campagne voor www.wijnlatenbezorgen.nl (nog niet online). Op deze site kan wijn of champagne worden besteld die vervolgens met een zelfontworpen etiket binnen 24 uur wordt bezorgd. De testcampagne die tot eind 2006 wordt gevoerd, dient met name inzicht te geven in de effecten van een introductiecampagne voor deze site.

Factoren die onderzocht worden zijn bijvoorbeeld het effect van verschillende soorten online uitingen, creatieve invulling, omvang van de campagne, contactfrequentie, beweegredenen voor eerste en herhaalaankopen, gebruik van websites en ontwikkeling van het merkbewustzijn. via Persbericht

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies