Search Engines breiden uit op huizenmarkt

Vorig artikel Volgend artikel
1157013188villa

Hoewel de huizenmarkt in de U.S. op afkoelen staat, zien de grote search engines juist kansen 't marktaandeel op de real-estate markt te vergroten.

Zo meldt Reuters dat Google Base gratis classifieds aanbiedt aan adverteerders om de directory een boost te geven, klom MSN's Real Estate-site het afgelopen jaar op de lijst van drukstbezochte huizensites van positie 10 naar 8, en introduceert Yahoo nu haar nieuwe huizen-portal. Yahoo's service is compleet door aanvulling van taxatieprijzen, een database met 3 miljoen huizen en natuurlijk zichtbaarheid op de kaart.

Voortekenen van een slow-down van de U.S. huizenprijzen zijn het verwachte aantal verkochte huizen over 2006 die met 4,7% zouden dalen en de stijgende hypotheekrentes bij licht stijgende prijzen. Misschien wel een markt van 'kijken, kijken, niet kopen', maar die is voor de search engines niet zo bedreigend als voor de offliners...Lijkt op 't juiste momentum!

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies