Whitepapers geschikt voor bereik van top-executives

Vorig artikel Volgend artikel
1155069171prospect

White papers zijn 't middel bij uitstek om executives van Global 1000-bedrijven te bereiken. Dat is de uitkomst van 'n enquete die Marketing Sherpa hield onder 1900 B-2-B business-technology-marketeers. Behalve marketeers die grote multinationals targeten, zijn er ook marketeers ondervraagd die zich op de middelgrote en kleine bedrijven richten. Middelgrote prospects zijn volgens de doelgroep het beste door paid search bereiken, de kleinere door advertenties in email-nieuwsbrieven waarvoor de geadresseerde zich zelf aanmeldt. Let wel, 't onderzoek ging om B-2-B marketing.

Logisch lijkt, dat hoe groter de organisatie, hoe formeler het beslissingstraject. Top-executives komen daarom vaak niet toe aan email-newsletters en in mindere mate aan paid search. Whitepapers dienen vaker als starting-point, waarop wordt voortgeborduurd.

Toch lijkt natural search hierin nog van waarde: De verspreiding van white papers verloopt vaak via derden (nieuwssites bijvoorbeeld), en dus online. Een goede vindbaarheid in de natuurlijke zoekresultaten kan daarin bijdragen....Lees verder

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies