Interesse gepersonaliseerde krant

Vorig artikel Volgend artikel
1153303360krant

Uit het onderzoek is gebleken dat zoveel de Belg als de Nederlander voor informatie als eerste naar het Internet grijpt. Meer dan 80 % zou een trouwbaarheidsindicator over de informatiebron bij zoekresultaten van zoekmachines op het Internet echter wel op prijs stellen. De krant komt op de tweede plaats. Hierbij geven 46% van de Nederlanders en 54% van de Belgen wel aan dat in de kranten die vandaag de dag in de handel verkrijgbaar zijn veel informatie staat die hen vrijwel niet interesseert.

Ongeveer 30% van de Nederlanders en de Belgen kan zich ook vinden in een digitale krant die enkel die nieuwsfeiten geeft die hen persoonlijk interesseert. Als een dergelijke krant zou bestaan zou een kwart van de Belgische consumenten en bijna een vijfde van de consumenten in Nederland de traditionele krant links laten liggen. De meeste van deze consumenten geven ook aan bereid te zijn meer te betalen voor een gepersonaliseerde krant. We zien een nieuwe wereld van mogelijkheden ontstaan! (ANP)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies