The Nine van Yahoo

Vorig artikel Volgend artikel
11528689369

De nieuwe hype op dit moment lijkt Video te heten. Google lanceerde zijn Google video. YouTube is goed voor maar liefst 50.000 nieuwe films per dag, die dagelijks worden bezocht door 20 miljoen personen.

YouTube heeft dan ook 43% marktaandeel in online video's van amateurs, MySpace 22%. Google Video zit op 9%. Yahoo zit er nog verder onder. Maar Yahoo heeft volgens Planet een nieuw wapen in de strijd gegooid: de 'beste videoshow'. Hiermee beweegt Yahoo (in mijn ogen steeds meer een mediaconcern) zich zich wat online video betreft richting tv, met een dagelijkse show van de beste video's.

Met de naam The Nine gepresenteert door een alleraardigste blondine van Yahoo, dagelijks de negen vreemdste en leukste online opgedoken video's in een korte show. De show heet '9', komt dagelijks om 9.00 uur 's morgens online en duurt ongeveer 9 minuten. Vandaag een goede video over de nieuwe kopstoot rage die Zidane heeft ontketend.

Meer content

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies