B2B e-commerce sites minder gebruiksvriendelijk dan B2C

Vorig artikel Volgend artikel
1149456083usability

De Nielsen Norman Group, autoriteit op het gebied van user-interface-design, concludeert in hun onderzoek (PDF) dat B2B e-commerce sites web-onvriendelijker zijn dan B2C e-commerce sites. De focus ligt bij B2B sites minder op de bezoeker en dat uit zich inde volgende 3 zaken:

- incomplete productbeschrijvingen (leidden tot skepsis) - een overload aan info en dat in 'n chaotische presentatie zorgt voor verwarring - minder heldere navigatiestructurering dan bij e-commerce B2C sites leiden tot verlies van geduld - te 'pusherige' marketingtactieken die leiden tot wantrouwen.

Veel voorkomend bij B2B-sites is ook dat er veel minder prijzen vermeld worden. Waar gebruikers juist als eerste op zoek gaan naar prijzen, vermelden B2B-sites die opvallend vaak niet. Meer lees je op de site van de Nielsen Norman Group

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies