On demand media centraal in BBC's toekomst

Vorig artikel Volgend artikel
1146175728bbc

De BBC ziet in on-demand media de toekomst, en gooit daar nu al 't roer voor om. Honderden onderzoekers concluderen dat de kijkers' behoefte om TV los te zien van tijd en plaats dit noodzakelijk maakt.

Voor BBC bleek dit het startsignaal om het roer om te gooien. De Engelse publieke omroep vormt zich om van zender tot leverancier van een platform waar kijkers en luisteraars zelf hun verhaal kunnen vertellen via blogs, podcasts, vodcasts en profielensites. Mark Thomson, bestuursvoorzitter van de BBC, verwacht dat 'de fundamenten van de traditionele media worden weggevaagd'. Kijk, dat is nog 'ns een lekkere uitspraak van een CEO!

De website van de BBC wordt 'leidend' in de nieuwe plannen, tv en radio 'volgend'. Gebruikers krijgen de mogelijk om een gepersonaliseerde nieuws-pagina aan te maken, waarop zij 'hun nieuws' lezen, hun TV-shows kijken wanneer zij dat willen, pod- & vodcasten en bloggen. BBC gaat goede/populaire content die door gebruikers is gemaakt of als zodanig wordt beschouwd, integreren met eigen nieuws. De BBC erkent dat het taggen van de metadata in deze cruciaal is, om het beter vindbaar te maken en user generated content van redactioneel werk te kunnen onderscheiden...Lees meer op Emerce

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies