Infiltreren in social networks

Vorig artikel Volgend artikel
1143675918hang-out

Alloy Marketing & Media een New York's bureau in youth-marketing, koopt het social network van high school studenten, Sconex, voor het luttele bedrag van $8.7 miljoen...Het netwerk waarop studenten tussen de 14-18 elkaar ontmoeten, bestaat nu 1 jaar...slik!

Alloy zegt hun adverteerders nu meer mogelijkheden te bieden, en deze jongeren te kunnen bereiken via geintegreerde marketing tools (ad's & 'colored' content). Sconex trekt nu 400.000 unieke bezoekers per maand en er zijn 500.000 geregistreerde studenten. Het infiltreren in sociale netwerken is niet alleen een spelletje meer van de geheime dienst..

Ik ben benieuwd naar de effecten op middellange termijn. Gaan jongeren zich op den duur ergens anders ophouden, in dit geval door over-bemarketen, wanneer hun 'hang-out' plek wordt 'verstoord'? 'Cool' zijn dingen vaak maar kort voor deze leeftijdsgroep. Het lijkt me zaak om het sociale aspect van het 'elkaar ontmoeten' in ieder geval niet te verstoren. Hopelijk zijn de aandeelhouders niet van korte adem, en hoeft die $8.7 miljoen niet in een jaar terugverdiend te worden...via Clickz

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies