Unilever: tv-reclame verliest invloed

Vorig artikel Volgend artikel
1142343542logo unilever2

Invloed van tv-reclame daalt en die van interactieve media nemen toe, zo zegt de Nederlands-Engelse fabrikant Unilever, die daar conclusies uit trekt voor haar bestedingen.

Tien jaar geleden gaf Unilever nog 85 procent van haar reclamebudget uit aan televisiereclame. Nu ligt dat percentage flink lager, op 65 procent. Volgens Unilever's marketingmediabaas Alan Rutherford, pikken reclamebureaus de verandering in mediabestedingen nog niet goed op.

Igor Beuker, directeur IAB Nederland, verwacht zelfs dat dit jaar de uitgaven aan webreclame het budget aan radioreclames al zal overstijgen. Mega-adverteerder Unilever ziet die trend ook, en schuift o.a. voor haar merken Rexona en Unox nu al op naar 'online'..Lees verder

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies