55-Plussers ontvangen gratis kaartje met kerstwens

Vorig artikel Volgend artikel
1134552543kerst

Onder het motto "Win een cadeautje voor je grootje" start MSN vanaf vandaag een kerstactie voor iedereen die zijn of haar (groot)ouders via een gratis kerstkaart een warme decembergroet over wil brengen en wil stimuleren om meer gebruik te maken van een computer en andere nieuwe communicatiemiddelen zoals MSN Messenger.

Gratis Kerstkaart: In december maakt de postbode weer overuren, want dan breekt de tijd aan dat familie en vrienden elkaar gelukwensen sturen voor de Kerstperiode en het nieuwe jaar. Het is echter ook de maand dat vele oudere landgenoten overmand worden door een eenzaam gevoel. Twintig procent (420.000 personen) van de 55-plussers viert Kerst en Oud en Nieuw niet. Ruim 200.000 ouderen (10% van de ouderen) in Nederland zitten tijdens de feestdagen zonder bezoek, een kwart van hen (48.000 mensen) voelt zich hierdoor eenzaam.

Om deze en andere 55-plussers een hart onder de riem te steken kunnen bezoekers van de portal www.msn.nl/kerstactie van 14 t/m 31 december 2005 hen gratis een ‘echte’ papieren kaart sturen. Tegelijkertijd wil MSN met deze actie bereiken dat ouderen gestimuleerd worden om gebruik te maken van nieuwe gratis communicatiemiddelen die het leven kunnen verrijken en vergemakkelijken, zoals instant messaging, audio- en videogesprekken.

Ouderen aan de PC: Door het simpelweg invoeren van naam en adres van de ontvanger, wordt een kaartje verstuurd met een leuk gedichtje welke binnen drie dagen gratis bij de ontvanger wordt bezorgd. De ontvanger van de kaart dingt meteen mee naar één van de drie PC-systemen en een online MSN Messenger cursus. De afzender moet dan wel een originele motivatie achterlaten waarom juist deze 55-plusser een PC moet winnen. Het computersysteem wordt volledig geïnstalleerd afgeleverd bij de winnaar, zodat deze persoon eenvoudig en gemakkelijk op afstand in contact kan treden met anderen, bijvoorbeeld door middel van een video- of audiogesprek via MSN Messenger.

Jong, oud en communicatiegedrag: Recent onderzoek in samenwerking met MetrixLAB heeft aangetoond dat MSN Messenger een medium is dat veel gebruikt wordt om op een plezierige manier sociale contacten te onderhouden. Vooral jongeren en jong volwassenen (jonger dan 25 jaar) maken gebruik van dit medium (73 procent).

Sandra van Wersch van MSN Nederland zegt hierover: "Jonge mensen zijn fantastische ambassadeurs van onze producten. Door deze actie kunnen ze op een eenvoudige manier en kosteloos iets van zich laten horen en bovendien 55-plussers verder de digitale snelweg op helpen. De afzender die de kaart stuurt hoopt niet alleen dat de ontvanger een PC wint, maar natuurlijk ook dat deze persoon MSN Messenger gaat gebruiken omdat ze dit middel zelf intensief en met veel plezier gebruiken en zo gemakkelijk kunnen communiceren. We zijn ervan overtuigd dat de ouderen die de kaarten ontvangen aangenaam verrast zullen worden!" link: msnevent.nl/

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies