Reisbureaus hebben nauwelijks last van internet

Vorig artikel Volgend artikel
1094594876reisburo

Volgens de media zouden traditionele touroperators en reisagenten niet lang meer zullen kunnen opboksen tegen de moordende concurrentie van directe leveranciers en boekingen via internet. Verscheidene reisondernemers vinden dit echter klinklare onzin. Door innovatief op te treden waarbij de consument via verschillende kanalen wordt benaderd kunnen de reisbedrijven hun bestaansrecht wel degelijk behouden. Volgens diverse binnenlandse en buitenlandse deskundigen zitten alleen bedrijven die niet willen of kunnen meeveranderen in de gevarenzone. Naast de multikanaalbenadering is het terugbrengen van de kosten (lowcost) eveneens een trend onder reisbedrijven. Zowel in de luchtvaart als bij touroperators worden de prijzen steeds lager en verdwijnt meer commissiewerk. Daarnaast winnen ook last-minute reizen aan populariteit. Deze zomer ging een kwart van de mensen die in juli een vakantie geboekt hadden dezelfde maand nog weg. In 2003 was dit nog 15%. Ook wijzen deskundigen er op dat geavanceerde crm-systemen voor touroperators onmisbaar zullen worden. Hiermee kan onder meer ingespeeld worden op de vergrijzingstrend, waarmee ook de reiswereld meer te maken krijgt. (Bron: Reisrevue)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies