Thuiswinkelen in de lift

Vorig artikel Volgend artikel
1094594212thuiswinkelen

Uit recent onderzoek van Blauw Research en Thuiswinkel.org blijkt dat de markt voor het online winkelen door Nederlandse internetters in de eerste 6 maanden van 2004 verder is gestegen naar een omzet van 775 miljoen euro. Dat is een stijging van 35 procent ten opzichte van een jaar geleden. De cijfers komen tot stand in samenwerking met de circa 180 leden van de branchevereniging Thuiswinkel.org, gekoppeld aan een grootschalig consumentenonderzoek. De verschuiving van fysieke consumentenbestedingen naar het via internet bestellen van producten en diensten zet door. Nog steeds stijgt het aantal online kopers: 3,4 miljoen Nederlanders hebben het afgelopen halfjaar iets via internet gekocht. Een jaar geleden waren dit nog 2,8 miljoen kopers, een stijging van 21 procent. Ook het aantal mensen dat voor het eerst een online bestelling doet, stijgt van 300.000 in de eerste helft van 2003 naar 700.000 in de eerste helft van 2004. (Bron: Adformatie online)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies