PIBN wordt Dutch Digital Agencies

Vorig artikel Volgend artikel

De branchevereniging voor internetbureaus PIBN gaat zijn naam veranderen in Dutch Digital Agencies om beter aan te sluiten bij de huidige, internationale tijdsgeest en groei van de branche.

12 jaar geleden startte PIBN als een netwerkclub voor ondernemers van internetbureaus. Wat begon als een kleine club groeide uit tot een geheel van nu circa 70 leden, bedrijven met in totaal ruim 2.500 medewerkers die aan nationale en internationale opdrachten werken.

Het doel verbreedde van netwerkclub naar een organisatie die helpt de internetbranche in Nederland te professionaliseren. Vandaag maakt de organisatie een volgende stap in zijn bestaan. Met het veranderen van zijn naam, van PIBN naar Dutch Digital Agencies, zoekt men aansluiting tot een groter deel van de online industrie.

PIBN wordt Dutch Digital Agencies

Bestuurslid Adjan Kodde: "PIBN is opgezet als platform voor bureaus. We manoeuvreren tussen de IT- en reclamesector. We willen ons echter niet beperken tot enkel de fullservice internetbureaus. Het DNA van onze leden is altijd honderd procent online geweest. Daarom verbreedt Dutch Digital Agencies de scope van de beoogde leden naar alle bedrijven die zich louter bezighouden met online dienstverlening."

De focus van Dutch Digital Agencies blijft dezelfde: het helpen professionaliseren van de industrie. Dat gebeurt met kennissessies en netwerkbijeenkomsten waar de duizenden branchegenoten elkaar kunnen ontmoeten.

"Daarom organiseren we vandaag voor het eerst de Dutch Digital Day. Dat is een dag voor de vijfhonderd talenten van de leden vol met presentaties van vooraanstaande sprekers c.q. experts en demo's. Het zijn talloze demo's met maar één vereiste: als het maar internet is en niet in de browser plaatsvindt. Denk aan zaken als Oculus Rift en beacons."

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies