Dutch Design, het mooiste meisje van de klas?

Vorig artikel Volgend artikel

Vorige maand kwamen we een opvallende kop tegen op Nu.nl; 'Dutch Design moet commerciëler'. Dutch Design is in de afgelopen decennia verworden tot een internationaal begrip. Nederland staat bekend om het talent dat kunstzinnige unieke ontwerpen produceert. Maar de stap naar commercieel succes met producten voor consumenten blijkt een uitdaging.

Mensen hebben een duidelijk beeld van Dutch Design. Het is innovatief, minimalistisch en origineel. Kunstzinnig en functioneel. Dutch Design is strak stylistisch, met een knipoog. Dat zijn heldere kaders, maar daar ligt tegelijkertijd de uitdaging voor designers bij consumentenmerken. Het allerliefste maken zij kunstzinnige unieke producten. Maar een consument verwacht een origineel ontwerp dat tegelijkertijd lang meegaat en goed te gebruiken is in het dagelijks leven.

Eindhoven lijkt met de Design Academy en de Dutch Design Week al jaren het ideale ecosysteem te zijn waar Dutch Design tot bloei komt. Dutchcowboys keek om die reden over de schouder mee van een product designer uit Eindhoven, Daniël Flach. Hij is verantwoordelijk voor de DesignMount, het laatste product van Vogel’s, de producent van steunen voor televisies en tablets.

In een longread zien we hoe Daniël aankijkt tegen Dutch Design en hoe dat volgens hem terug te vinden is in producten voor de consument: Dutch Design; het mooiste én leukste meisje van de klas.

Dutch Design, het mooiste meisje van de klas?

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies